/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F192fb2b2d5527b78fa9bdd9537c68e13.jpg)
Смартфони в ЄС отримають «етикетки» з часом автономної роботи та ефективністю батареї — з червня 2025 року
Від 20 червня 2025 року всі смартфони, що продаються в ЄС, отримають екомаркування — таку собі етикетку в пакуванні, яка інформуватиме користувача про час роботи акумулятора та його ефективність.
Нове положення ЄС поширюються на стаціонарні бездротові телефони, смартфони, мобільні телефони без доступу в інтернет або до сторонніх застосунків, а також планшети з екранами від 7 до 17,4 дюйма, випущені на ринок з 20 червня 2025 року. Винятки встановлені для пристроїв з гнучким основним дисплеєм.
Усі вищезгадані пристрої також підпадатимуть під п’ять ключових вимог екодизайну:
- Стійкість пристроїв до випадкових падінь і захист від пилу та води.
- Довговічність батареї, яка повинна витримувати щонайменше 800 циклів повного заряджання та розряджання, зберігаючи принаймні 80% своєї початкової місткості.
- Ремонтопридатність: виробники повинні надати критичні запасні частини протягом 5–10 робочих днів і продовжувати пропонувати їх протягом 7 років після того, як продукт припинять продавати в ЄС.
- Підтримка програмного забезпечення: пристрої повинні отримувати оновлення операційної системи щонайменше протягом 5 років із дати завершення продажу.
У звіті зазначають, що мобільні телефони та планшети, вироблені відповідно до вищезазначених правил, заощадять до 14 тераватів годин первинної енергії щороку до 2030 року.
Подібна етикетка ENERGY вже використовується в ЄС для побутових приладів — новий зразок для смартфонів вже переглянув і опублікував сайт GSMArena, підтверджуючи розгортання нової системи.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F061002c822c0adca6819d24b25c3bf6b.jpg)
За точність даних на етикетці відповідатиме виробник, імпортер чи уповноважений представник, який працює на ринку ЄС/ЄЕЗ — вони мають зареєструвати свої моделі продукції через спеціальну платформу EPREL, якою керує Європейська комісія.
Нове маркування є частиною основної кампанії ЄС з підвищення енергоефективності до 2030 року. Очікується, що ця ініціатива зменшить викиди CO₂ на 46 мільйонів тонн і заощадить кожному з домогосподарств до 150 євро в середньому.
Попри те, що правила офіційно застосовуються лише в межах ЄС, очевидно їх вплив пошириться далеко за межі 27 держав-членів, оскільки смартфони в регіон постачаються з усього світу.

