/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F434%2F69249758428f528abe41109d3a3c6d2c.jpg)
Цукерберг планував розкрутити Instagram для поглинання Facebook
У внутрішньому електронному листі, який з’явився в рамках антимонопольного процесу Meta, генеральний директор Meta Марк Цукерберг стурбований потенційною можливістю того, що придбання компанією Instagram може пожерти Facebook. Якби це сталося, це могло б призвести до «мережевого колапсу більш привабливого та прибуткового продукту», — сказав стурбований Цукерберг іншим керівникам Meta в конфіденційному повідомленні.
Цукерберг запропонував кілька способів запобігти цьому канібалізації, в тому числі побудувати більше мостів між програмами Meta, щоб вони функціонували як єдина мережа (що свідчить про те, що Instagram сприяв втраті Facebook культурної актуальності ). Він також відверто загадався над питанням, чи стане Facebook краще, якщо виділити Instagram як окремий бізнес.
У судовому процесі проти Meta Федеральна торгова комісія США (FTC) намагається довести, що компанія є монополістом соціальних мереж і що її придбання конкурентних програм, таких як Instagram і WhatsApp, дозволило їй зберегти домінантне становище на ринку. Як докази, звинувачення виводить електронні листи та інші повідомлення, які вказують на те, що Цукерберг розумів загрозу, яку Instagram становив для Facebook, навіть після того, як він став частиною більшого сімейства програм Meta.
В електронному листі від травня 2018 року Цукерберг пояснив іншим керівникам Facebook, зокрема головному директору з продуктів Meta Крісу Коксу, нині колишньому головному операційному директору Шеріл Сендберг, колишньому технічному директору Майку Шрепферу, колишньому головному директору з розвитку (нині головному операційному директору) Хав’єру Олівану та колишньому фінансовому директору Девіду Венеру, — що він стурбований підходом компанії до свого сімейства програм.
Instagram зашкодив зростанню Facebook
Зокрема, Цукерберг був стурбований тим, що зростання Instagram може зашкодити самому Facebook, заявивши, що внутрішні дані показують, що коли користувачі приєднуються до Instagram, їхня участь у Facebook «значно знижується».
«Ми починаємо отримувати більше даних, які свідчать про те, що використання Facebook стає все більшим відсотком населення Instagram», — написав Цукерберг у розділі електронного листа під назвою «Канібалізація та колапс мережі».
Цукерберг дійшов висновку, що чим більше компанія сприяла зростанню Instagram, тим більшу загрозу становив Instagram для Facebook.
«Це порушу питання про те, що наші моделі майбутнього можуть бути неправильними», — продовжив Цукерберг. «Наразі ми очікуємо, що і Facebook, і Instagram зможуть розвиватися, але здається ймовірним, що якщо ми просуватимемо Instagram до того ж розміру, що й Facebook, це матиме значні негативні наслідки для Facebook, які ми зараз не моделюємо», — написав він. «Тобто мережа Facebook, швидше за все, може підтримувати зниження залученості серед деяких своїх членів, але якщо залученість серед усього її населення вичерпана, це може призвести до значно гірших результатів, ніж ми зараз очікуємо», — сказав Цукерберг.
Він також сказав, що зростання Instagram в основному було зумовлене розповсюдженням із додатка Facebook і використанням ним графіка друзів у Facebook.
«Це говорить про те, що, хоча ми сподіваємося виростити два продукти, існує реальна ймовірність, що ми можемо спричинити крах мережі більш привабливого та прибуткового продукту, щоб замінити його менш привабливим і менш прибутковим», — сказав Цукерберг.
У результаті він сказав, що Facebook скорочує свої рекламні акції до Instagram і що Instagram має запровадити нові інтеграції, які натомість повернуть терези до Facebook. Він пояснив, що хотів би побудувати мости між двома мережами, щоб додатки «все частіше функціонували як єдина мережа в більшій кількості аспектів».
Як один із прикладів Цукерберг зазначив, що творцям відео з великою аудиторією має бути легше залучати обидва додатки. Крім того, він хотів об’єднати мережі голосових і відеодзвінків у WhatsApp, Messenger і Instagram, щоб стати єдиною мережею. (Зрештою Meta представила кросплатформену систему обміну повідомленнями у 2020 році, а потім повернула її через роки .)
Стратегія сімейства додатків проти виділення
Примітно, що Цукерберг також назвав труднощі створення нових продуктів і послуг в Instagram і WhatsApp через «лідерство їх засновників».
Він поскаржився, що керівництво не може відкрито обговорювати свої занепокоєння щодо Instagram, зокрема, оскільки це може деморалізувати команду та перешкодити компанії зберегти співзасновників Instagram Кевіна Сістрома та Майка Крігера.
Він також наполягав на тому, щоб компанія переосмислила свій бренд продуктів, щоб бренд Facebook залишався в центрі уваги.
«Коли ви відкриваєте ці програми, там буде написано «Instagram від Facebook» і «WhatsApp від Facebook», — запропонував Цукерберг у своєму електронному листі. «Можливо, нам навіть знадобиться розмістити бренд Facebook у хромі тих додатків, де сьогодні є назви та логотипи додатків, щоб закріпити цей зв’язок у свідомості людей».
Цукерберг наполягав на тому, щоб Meta переосмислила свій бренд, щоб Facebook залишався на першому місці.
У 2021 році Facebook натомість перейменувався в Meta , логотип якої тепер з’являється в усіх додатках компанії.
Якщо FTC виграє справу, Meta, можливо, доведеться виділити Instagram і WhatsApp як окремі підприємства. За іронією долі, це те, що сам Цукерберг запропонував у своєму електронному листі 2018 року як альтернативну стратегію — і, можливо, «єдину структуру» для досягнення цілей компанії. Виділення Instagram могло б зберегти зростання Facebook, зосередити команди Meta та дозволити компанії зберегти Systrom, написав Цукерберг. ( Засновники Instagram пішли пізніше того ж року, у вересні 2018 року .)
Зрештою Meta вирішила не розкручувати свої придбання. Але Цукерберг попередив інших керівників в електронному листі, що існує «нетривіальна ймовірність», що Meta може бути змушена виділити Instagram і WhatsApp протягом наступних 5-10 років, зробивши всю свою роботу зі створення сімейства програм «те, що ми не можемо зберегти».
Якщо FTC вдасться в суді, Цукерберг виявиться правим.
Мета применшила значення цих електронних листів у заяві, надісланій TechCrunch.
«Вирвані з контексту та багаторічні документи про придбання, які були розглянуті FTC більше десяти років тому, не приховають реальності конкуренції, з якою ми стикаємося, і не подолають слабкі позиції FTC», — сказав представник Meta.
