/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F434%2F51eb5c2d42b0f331c0e603608b360e2e.jpg)
Розробники Lockheed Martin інтегрують інноваційну сенсорну систему захисту у винищувач F-22
Компанія Lockheed Martin оголосила про готовність інтегрувати передові технології з програми Next Generation Air Dominance (NGAD) у бойові літаки F-35 і F-22. Такий підхід має забезпечити створення «п'ятого покоління плюс» — модернізованих платформ, які збережуть перевагу США у повітряному просторі в умовах зростаючих загроз.
Інтеграція технологій NGAD дозволить досягти близько 80% можливостей, запланованих для нових платформ, але за половину вартості одиниці нового літака. Це стосується таких удосконалень, як передові сенсорні системи, покращені електронні комплекси боротьби, новітні засоби виживання, удосконалена система управління мережею та поліпшена авіаційна тяга. Частина цих оновлень вже реалізується у межах програми модернізації F-35 Block 4.
Таке рішення дозволяє Міністерству оборони США прискорити впровадження нових технологій без необхідності негайної закупівлі абсолютно нових літаків. Це стратегічно важливо в умовах швидких змін у сфері безпеки й технологій, коли необхідно оперативно адаптуватися до зростаючої складності загроз.
Програма NGAD, що ведеться ВПС США, передбачає створення цілого сімейства систем, включно з новими пілотованими літаками, безпілотниками підтримки (CCA), передовими озброєннями та мережами зв’язку. Вимоги до NGAD включають надсучасні характеристики стелс, можливість надзвукового крейсерського польоту без форсажу, штучний інтелект для швидкого прийняття рішень та модульність конструкції для оперативних оновлень.
Тим часом обидва чинні винищувачі — F-22 і F-35 — проходять активну модернізацію. F-22 отримає нові сенсори, покращення захисту від інфрачервоних загроз і оновлення двигунів, а F-35 за програмою Block 4 — розширені можливості електронної боротьби, інтеграцію новітніх боєприпасів і вдосконалені системи обробки даних.
Підхід Lockheed Martin до паралельного розвитку нових систем та вдосконалення наявних платформ демонструє прагнення США зберегти повітряну перевагу і технологічне лідерство на найближчі десятиліття.
