/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F103%2Fc6162bca6a8d3a02dd9f9e60a350f5b0.jpg)
Як доживає свого віку рідкісний автобус «Дніпро»
Ще 1998 року в Україні, на авторемонтному заводі у нинішньому місті Кам’янське (раніше – Дніпродзержинськ) розпочався випуск автобусів малого класу. Оскільки справа була на Дніпропетровщині, то не дивно, що цим машинам дали й відповідне власне ім’я – «Дніпро». Здобули вони і стандартний індекс – ДАЗ-3220.
І ось що цікаво: на відміну від інших численних автобусів на шасі ГАЗ, які свого часу випускалися різними підприємствами, двигун тут був не карбюраторний, як у інших, а турбодизель та ще й повітряного охолодження.
На вулицях Києва. Фото автора
То насправді був агрегат ГАЗ-544.10 потужністю 116 к. с. Поряд із цією моделлю було випущено й трохи машин ДАЗ-3221 – з бензиновим «газонівським» мотором. Обидва автобуси мали довжину 7030 мм та були приміськими. Загальна пасажиромісткість становила 33 особи, а місць для сидіння було 23+1. Максимальна швидкість становила щонайменше 90 км/год.
На приколі в одному столичному дворі
На сьогоднішній день цих автобусів залишилося лише кілька штук. Один із них належить Центру соціальної підтримки дітей, сімей «Наша сім’я». Він відрізняється яскравою розфарбуванням і нестандартними, двостулковими дверима в задній стінці.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F103%2Fd5d2589d9558a135814c8aad5e0f761e.jpg)
На приколі в одному столичному дворі
На виставці «Агро-1998» у с. Чубинське під Києвом було представлено не лише ДАЗ-3220, а й ще один цікавий автобус цього підприємства, теж із дизелем. Це була міська машина малого класу – ДАЗ-3240 „Дніпро”, розроблена львівським ВАТ „Укравтобуспром”.
ДАЗ-3220 „Дніпро” на виставці “Агро-1998”. Фото Леоніда Гоголєва
Шасі для нього взяли вже закордонне – IVECO Turbo Daily. Рядний 4-циліндровий турбодизель моделі 8140.27 мав рідинне охолодження та розвивав 130 к. с. Контрольна витрата пального становила 16 л на 100 км.
Автобус завдовжки 6080 мм мав 13+1 місць для сидіння та міг перевозити 22 – 30 пасажирів. На жаль, ця розробка так і не пішла у серію – через імпортне шасі автобус вийшов дорогим.
ДАЗ-3240 „Дніпро” на виставці “Агро-1998”. Фото Леоніда Гоголєва
Як склалася подальша доля Дніпродзержинського авторемонтного (з 2001 року автобусного) заводу? 2003 року він перейшов під крило ЗАТ «Львівський автобусний завод» та став його філією. Тут у невеликій кількості стали виготовляти застарілі автобуси ЛАЗ-695 у модифікаціях Н, НГ та Д.
У 2008 році в умовах тодішньої економічної кризи підприємство припинило випуск автобусів та відновило його лише у 2011 році. А наступного, 2012 року тут зібрали вісім автобусів з низькою підлогою CityLAZ 12 та п’ять автомобілів швидкої допомоги на шасі Renault Master.
