Безпека Балтики: Латвія перевірить систему захисту підводної інфраструктури
Безпека Балтики: Латвія перевірить систему захисту підводної інфраструктури

Безпека Балтики: Латвія перевірить систему захисту підводної інфраструктури

Державне акціонерне товариство "Латвійський державний центр радіо і телебачення" (LVRTC) планує цього року протестувати датчики, які дозволять захистити підводні системи зв'язку в Балтійському морі.

Про це повідомляє Delfi з посиланням на програму TV3 "Nekā personīga".

Програма повідомляє: необхідно, щоб датчики покривали кабель по всій довжині. Для цього можна було б створити коридор шириною до п'яти кілометрів, щоб помічати судна, які знаходяться в безпосередній близькості від підводного кабелю.

Голова правління LVRTC Гіртс Озолс пояснює, що наразі ведуться переговори про квантові та сейсмічні датчики: їх можна було б використовувати для охорони нашої морської інфраструктури або покращення реагування та моніторингу.

За його словами, з настанням теплої пори року планується проводити випробування з виробниками до тих пір, поки цього літа не буде знайдено рішення, і щоб впровадити його вже восени 2025-го.

У перспективі датчики також можуть бути підключені до єдиної системи з морськими та підводними дронами, з'ясувала програма.

Декілька виробників безпілотних літальних апаратів стверджують, що латвійська армія, військово-морські сили та Міністерство оборони досі слабо займалися питанням морських безпілотників.

Тим часом, міністр оборони Андріс Спрудс обіцяє, що з наступного року Латвія може почати закуповувати ці нові системи. За його словами, зараз питання полягає в тому, який з цих прототипів є конкурентоспроможним.

Як повідомлялося, вранці 26 січня 2025 року був пошкоджений підводний оптоволоконний кабель LVRTC у Балтійському морі на ділянці Вентспілс-Готланд. Пошкодження кабелю були виявлені у шведських економічних водах приблизно в 130 кілометрах від узбережжя Латвії. Ремонт пошкодження кабелю коштував майже 500 000 євро.

У зв'язку з пошкодженням кабелю шведська влада затримала суховантаж "Vezhen", що йшов під мальтійським прапором. Болгарська судноплавна компанія Navigation Maritime Bulgares, якій належить судно, заперечувала навмисне пошкодження кабелю. Шведська прокуратура пізніше спростувала можливість диверсії у пошкодженні кабелю і звільнила "Vezhen", при цьому визнавши, що судно завдало шкоди.

Шведський прокурор Матс Льюнгквіст пояснив, що пошкодження латвійського кабелю було викликане поєднанням несприятливих умов – погоди, недоліків у обладнанні та нестачі знань у галузі навігації.

Державна поліція Латвії продовжує розслідування кримінальних справ, що кваліфікуються за трьома статтями Кримінального кодексу, у тому числі - за заподіяння шкоди.

LVRTC є основним оператором мережі наземного мовлення радіо- і телевізійних програм у Латвії. LVRTC керує державними частинами мобільного оператора LMT.

Джерело матеріала
loader