/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F209%2F329ba6380e5074f6b1341deec0cc21d8.png)
Брюссель хвилюється через скуповування європейських портів китайськими компаніями - ЗМІ
Про це повідомляє Politico, передає Укрінформ.
Єврокомісар з питань сталого транспорту й туризму Апостолос Ціцікостас у четвер заявив лідерам галузі, що європейські порти повинні «переглянути питання безпеки… і ретельніше вивчити іноземну присутність».
«Вторгнення Росії в Україну та неофіційна підтримка Росії Китаєм лише посилили занепокоєння щодо безпеки портів ЄС», – йдеться у нещодавньому звіті варшавського аналітичного Центру східних досліджень.
Це занепокоєння відображено в проєкті документа соціалістів і демократів у Європарламенті, який закликає до жорсткіших правил у майбутньому перегляді правил ЄС щодо перевірки іноземних інвестицій, повідомляє видання.
Ні Ціцікостас, ні соціал-демократи не згадували Китай, але натяк був зрозумілим.
Повідомляється, що китайські гіганти COSCO та China Merchants, а також гонконгська Hutchison на сьогодні володіють частками в понад 30 терміналах по всьому ЄС.
«Іноземні державні актори, такі як Пекін, діють скоординовано, … зростаюча присутність (COSCO – ред.) у портах — це не лише економічна проблема, це стратегічна вразливість», — сказала Ана Мігель Педро, португальська євродепутатка, член міжфракційної групи з питань морів, річок, островів та прибережних територій.
Один із прикладів такого стратегічного промаху, з яким нині стикається ЄС - Ґдинський контейнерний термінал у Польщі, де Hutchison володіє часткою вже понад 20 років.
Ґдиню робить особливо показовою не лише торгівля, яку вона обробляє. Поруч із терміналом розташовані військово-морська база, суднобудівний завод і штаб-квартира елітних військово-морських сил спеціального призначення Польщі.
Це означає, що той, хто керує терміналом, спостерігає в першому ряду за європейськими і натовськими військово-логістичними та оборонними операціями, резюмує Politico.
Як повідомляв Укрінформ, Китай хоче мати справу із Європейським Союзом як із партнером, а не як із суперником на тлі зміни геополітики і нової торговельної політики Сполучених Штатів.
Міністр закордонних справ КНР Ван Ї вважає, що Китай і Європейський Союз спроможні уникнути ескалації у двосторонніх відносинах та вирішувати спірні питання шляхом переговорів.
Фото: Stephanie Lecocq/EPA-EFE
