Брюссель хвилюється через скуповування європейських портів китайськими компаніями - ЗМІ
Брюссель хвилюється через скуповування європейських портів китайськими компаніями - ЗМІ

Брюссель хвилюється через скуповування європейських портів китайськими компаніями - ЗМІ

Європа починає нервувати щодо того, кому належать її порти, через надмірну присутність китайських фірм на морських шляхах ЄС.

Про це повідомляє Politico, передає Укрінформ.

Єврокомісар з питань сталого транспорту й туризму Апостолос Ціцікостас у четвер заявив лідерам галузі, що європейські порти повинні «переглянути питання безпеки… і ретельніше вивчити іноземну присутність».

«Вторгнення Росії в Україну та неофіційна підтримка Росії Китаєм лише посилили занепокоєння щодо безпеки портів ЄС», – йдеться у нещодавньому звіті варшавського аналітичного Центру східних досліджень.

Це занепокоєння відображено в проєкті документа соціалістів і демократів у Європарламенті, який закликає до жорсткіших правил у майбутньому перегляді правил ЄС щодо перевірки іноземних інвестицій, повідомляє видання.

Ні Ціцікостас, ні соціал-демократи не згадували Китай, але натяк був зрозумілим.

Повідомляється, що китайські гіганти COSCO та China Merchants, а також гонконгська Hutchison на сьогодні володіють частками в понад 30 терміналах по всьому ЄС.

«Іноземні державні актори, такі як Пекін, діють скоординовано, … зростаюча присутність (COSCO – ред.) у портах — це не лише економічна проблема, це стратегічна вразливість», — сказала Ана Мігель Педро, португальська євродепутатка, член міжфракційної групи з питань морів, річок, островів та прибережних територій.

Один із прикладів такого стратегічного промаху, з яким нині стикається ЄС - Ґдинський контейнерний термінал у Польщі, де Hutchison володіє часткою вже понад 20 років.

Ґдиню робить особливо показовою не лише торгівля, яку вона обробляє. Поруч із терміналом розташовані військово-морська база, суднобудівний завод і штаб-квартира елітних військово-морських сил спеціального призначення Польщі.

Це означає, що той, хто керує терміналом, спостерігає в першому ряду за європейськими і натовськими військово-логістичними та оборонними операціями, резюмує Politico.

Як повідомляв Укрінформ, Китай хоче мати справу із Європейським Союзом як із партнером, а не як із суперником на тлі зміни геополітики і нової торговельної політики Сполучених Штатів.

Міністр закордонних справ КНР Ван Ї вважає, що Китай і Європейський Союз спроможні уникнути ескалації у двосторонніх відносинах та вирішувати спірні питання шляхом переговорів.

Фото: Stephanie Lecocq/EPA-EFE

Теги по теме
Евросоюз Китай Европа
Источник материала
loader
loader