/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F33%2F61b93608c04fa7315c7619b271474a57.jpg)
Китайські компанії залишаються в США попри загрози тарифів Трампа
Китайські виробники та торгові платформи продовжують зосереджуватися на американському ринку, незважаючи на загрози нових тарифів від адміністрації Дональда Трампа, показує нове дослідження Bloomberg. Компанії готові ризикувати меншими прибутками в США, аніж переключатися на складні європейські ринки.
Хуан Лунь, компанія якого продає нижню білизну та одяг для йоги через Amazon, Temu та Shein, розповідає, що американський ринок становить 70% загальних продажів компанії. У березні, коли Трамп пригрозив новими тарифами на китайський імпорт, Хуана доручили шукати нові ринки в Європі та Австралії. Однак після того, як адміністрація призупинила деякі тарифи на 90 днів, його знову повернули до роботи з американським ринком.
Китайські платформи електронної торгівлі спочатку спробували переорієнтуватися на Європу, значно збільшивши витрати на рекламу та субсидії для продавців і покупців. За даними аналітичної компанії AppGrowing Global, кількість нових реклам Shein і Temu в США впала більш ніж на 90% у перші три тижні травня порівняно з минулим роком. Водночас у квітні-травні місячний обсяг реклами Temu в Європі зріс у 12 разів порівняно з попереднім роком.
Рой Чень, засновник шеньчженської компанії-виробника детекторів диму Sensereo, який спробував продавати в Європі через Amazon, описав це як "пекельний режим". Йому довелося реєструватися для сплати ПДВ в кожній окремій країні, пропонувати різні типи штепселів і перекладати інструкції принаймні п'ятьма мовами. "У цьому надзвичайно фрагментованому ринку неможливо отримати такі великі прибутки, як на величезному єдиному ринку США", - пояснив він.
Вань Сінь, голова Шеньчженської асоціації транскордонної електронної торгівлі, зазначає, що багато торговців вже витратили роки на встановлення себе в США, побудову відносин з фабриками та платформами. "Зараз усі докладають всіх зусиль для пріоритезації американського ринку, зайняті виробництвом та бронюванням контейнерів для відправки якомога більше товарів", - каже він.
Після оголошення тарифів багато китайських продавців підвищили ціни в США. Середня ціна 98 товарів на Shein, які відстежує Bloomberg, зросла більш ніж на 20% до початку травня. Спостережувані продажі на Shein впали на 16% за 28 днів, що закінчилися 22 травня, порівняно з тим же періодом минулого року, а продажі Temu впали приблизно на 19%.
Європейські регулятори готуються до можливого "демпінгу" дешевих товарів. У 2024 році близько 4,6 мільярда посилок вартістю 150 євро або менше потрапили до ЄС, майже вдвічі більше, ніж у 2023 році, причому понад 90% походили з Китаї. Коли німецький регіональний орган перевірив 800 товарів з азійських платформ електронної торгівлі, виявилося, що 95% з них не відповідають європейським стандартам.
Експерти вважають, що китайські платформи навряд чи розглядають зростаючу регуляторну складність як непереборну перешкоду. Марк Грівен, декан Азії в IMD Business School, зазначає, що ці компанії розширюють складські потужності в Європі та досліджують різні бізнес-моделі. "Це безлад, але безлад - це можливість з точки зору китайських підприємців", - каже він.
Майбутнє американського тарифного режиму залишається невизначеним. Наприкінці травня суд визнав імпортні податки адміністрації Трампа незаконними, але уряд подав апеляцію. Вань з асоціації електронної торгівлі каже, що коли тарифи досягли 54%, більшість експортерів не змогли отримувати прибуток, і це може стати переломним моментом для масового переходу на інші ринки.
