"Продавці повітря": Попенко пояснив, чому комунальні послуги є лише у платіжках
"Продавці повітря": Попенко пояснив, чому комунальні послуги є лише у платіжках

"Продавці повітря": Попенко пояснив, чому комунальні послуги є лише у платіжках

Голова Союзу споживачів комунальних послуг Олег Попенко пояснив, чому українці сплачують за комунальні послуги, які не отримують.

Як передає "Хвиля", про це він заявив в інтерв’ю в ефірі у Юрія Романенка 4 червня.

За словами Попенка, керуючі компанії в Україні перетворилися на "продавців повітря", виставляючи платіжки за послуги, які фактично не надають, а споживачі не можуть довести їх відсутність через відсутність документообігу. Українці масово переплачують за послуги, що існують лише на папері.

Відсутність документообігу як основа махінацій

"По суті, жодна комунальна послуга, яку нам надають керуючі компанії, не зафіксована документально. У нас немає документа, який підтверджує надання тієї чи іншої послуги", – підкреслив експерт.

Борги за комуналку / Фото: Freepik
Борги за комуналку / Фото: Freepik

Особливо гостро проблема проявляється у сфері дератизації та дезінсекції – боротьби з гризунами та комахами.

"Неможливо зафіксувати, що ця послуга надавалася, тому що проводять її незрозуміло коли. А відповідальний власник квартири, за якого так боролися, перебуває на роботі", – пояснив Попенко.

Аналогічна ситуація склалася з обслуговуванням димовентиляційних каналів – критично важливої послуги для безпеки мешканців.

"За два місяці мені понад 30 людей написали, надаючи адреси. Послугу ніхто не надавав. Нікому", – повідомив фахівець.

Суди стають на бік споживачів

Відсутність документообігу створює парадоксальну ситуацію в судовій практиці.

"Люди йдуть до суду, кажуть: нам не прибирають прибудинкову територію, у нас двірника немає вже пів року. Суд виносить рішення на користь споживачів, оскільки вони заплатили за послугу, значить, визнали її наявність", – розповів Попенко.

Проблема в тому, що довести надання послуги неможливо.

"Людина звертається до Держпродспоживслужби, а їй кажуть: покажіть документ. А документа немає", – констатував експерт.

Масові приписки при вивезенні сміття

Особливо масштабні махінації відбуваються при вивезенні твердих побутових відходів.

"Можна написати два баки, можна написати три баки, а можна написати півтора бака. Оплачується повністю, скільки напишуть", – описав схему Попенко.

За його даними, йдеться про "сотні приписок на тиждень" лише по одній керуючій компанії.

"Уявіть собі, на якому рівні йдуть гроші по всьому Києву, коли вивозять сміття. Це по всій Україні", – підкреслив експерт.

Наслідки для споживачів

Результатом такої системи стало накопичення величезних боргів, значна частина яких має фіктивний характер.

"Те, що ми отримуємо на папері, те, що змушені оплачувати, жодним чином не підтверджено", – резюмував Попенко.

Експерт порівняв керуючі компанії з "магазинами з продажу повітря", які "просто продають повітря" замість реальних послуг. При цьому "двірників немає, людей немає, капітальні ремонти не проводяться", а споживачі змушені оплачувати неіснуючі послуги.

Попенко зазначив, що кількість звернень громадян щодо проблем ЖКГ до нього перевищує аналогічний показник Держпродспоживслужби по Києву – понад 50-70 звернень на місяць проти 600 на рік по всій столиці.

Нагадаємо, українців засипають подвійними платіжками за газ.

Джерело матеріала
loader
loader