Saab і Helsing провели поєдинок між літаками - ними керували ШІ та справжній пілот
Saab і Helsing провели поєдинок між літаками - ними керували ШІ та справжній пілот

Saab і Helsing провели поєдинок між літаками - ними керували ШІ та справжній пілот

Шведська компанія Saab та німецький оборонний стартап Helsing провели бойові випробування винищувача Gripen E, пілотованого штучним інтелектом, у двобої зі справжнім пілотом.

Про це повідомляє Reuters, передає Укрінформ.

Випробування минулого тижня є першою оприлюдненою спробою перевірки здатності штучного інтелекту керувати повноцінним реактивним бойовим літаком за межами візуального спостереження (BVR), а не в ближньому повітряному бою, пише видання.

Європейські випробування, відомі як Project Beyond, включали три польоти, проведені між 28 травня та 3 червня. В останньому з них ШІ Centaur компанії Helsing, що пілотував Gripen E, протистояв винищувачу Gripen D, керованому людиною, повідомили в компанії.

Випробування, які фінансуються урядом Швеції, не дали остаточних результатів щодо того, хто показав кращі результати – висококваліфікований пілот чи опонент на базі штучного інтелекту. 

Зазначається, що такі експерименти є кроком уперед у європейських зусиллях щодо конкуренції в автономності в обороні та підкреслюють зростаючу увагу до інтеграції ШІ та автономності в бойові системи.

В США у травні минулого року тодішній міністр ВПС Френк Кендалл здійснив політ на модифікованому F-16 під назвою X-62A VISTA, оснащеному системою машинного навчання від Shield AI, та продемонстрував здатність ШІ вступати в повітряний бій з пілотованим F-16.

Швеція ще не вирішила, чи продовжуватиме розробку власного незалежного винищувача як наступника вітчизняного Gripen від Saab.

Раніше вона брала участь у британському проєкті винищувача Tempest, але коли до програми приєдналися Японія та Італія, Швеція вийшла з проєкту та зосередилась на власних дослідженнях, зазначає видання.

Як повідомляв Укрінформ, Україна та Швеція обговорили посилення спроможностей авіації ЗСУ, зокрема модернізацію наявного парку радянських літаків з використанням сучасної авіоніки. Також обговорювались питання передачі Україні та подальшого забезпечення літаків виробництва компанії SAAB.

Фото: Saab

Теги за темою
Німеччина Літак Технології
Джерело матеріала
loader
loader