/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F9%2F7d9ac4c91774922b9b7ccfbf2d3a1fa0.jpg)
"Не робіть з дітей чемпіонів": в Україні пропонують змінити підхід до шкільної фізкультури
Фізкультура в українських школах має змінитись — і не формально, а по-справжньому. Про це каже Оксана Мельниченко, вчителька фізкультури Запорізької гімназії №91. Вона переконана: школа — не спортивна секція, а вчителі фізкультури — не тренери.
"Не робіть із дітей професійних спортсменів!" — закликає педагогиня. Вона пояснює: урок фізкультури має не змушувати, а надихати. Завдання не в тому, щоб дитина здала черговий норматив із бігу чи підтягування. Завдання — показати світ активності, де кожна дитина зможе знайти своє.
Згідно з новою шкільною реформою, у програмі фізкультури тепер передбачено понад 70 навчальних модулів: це й танці, й аеробіка, й йога, і навіть скелелазіння чи рухливі ігри різних культур. Але, як зізнається Мельниченко, не всі вчителі користуються цими можливостями. Дехто й досі ганяє клас футбольним м’ячем або змушує віджиматись на час, наче ми живемо в 1985 році.
"Якщо діти і надалі гратимуть лише м’ячем, хоча в програмі є величезна кількість напрямів, — прогресу не буде", — пояснює вчителька. Вона наголошує: урок має бути різноманітним, живим, адаптованим до потреб та інтересів дитини.
Бо правда така: не всі діти хочуть бути футболістами чи баскетболістами. Але всі мають право рухатись із задоволенням, а не зі страхом перед оцінкою. Тож замість суворих нормативів — рух у задоволення. Замість командного крику — індивідуальний підхід.
Мельниченко впевнена: коли дитина полюбить фізичну активність у школі — вона збереже це на все життя. А це вже про справжнє здоров’я, а не про оцінку в журналі.
Раніше ми розповідали, що "Читають по складах до 11 класу": сучасні школярі отримують оцінки, не маючи жодних знань – педагоги у розпачі
Також, новий шкільний підручник викликав справжній скандал: у чому причина
