/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F209%2F1d944d708d75e4bb437ce018fcd2fdbd.jpg)
У липні планується запустити євроколію Чоп-Ужгород - заступник міністра фінансів
Які саме, в інтерв’ю Укрінформу розповів заступник міністра фінансів Олександр Кава.
Україна працює над тим, щоб максимально затягнути європейську колію до найближчих міст, поінформував Кава.
«Вже наступного місяця планується запустити євроколію Чоп – Ужгород. Тобто вже з Ужгорода пасажирські поїзди будуть їздити напряму в Будапешт, Кошице, Відень, Братиславу. Так само йдуть підготовчі процеси з приводу будівництва євроколії в Чернівці та Львів. Сподіваюсь, наступним містом стане Луцьк. І, в принципі, це той варіант, який найближчі 4-5 років може забезпечити якісне сполучення», - розповів заступник міністра.
За його словами, навіть після завершення війни повністю «перешивати» колію під європейський стандарт надто дорого та немає сенсу. Кава пояснив це, зокрема, тим, що транспортування вантажів широкою колією є більш ефективним, ніж транспортування європейською колією, адже в ЄС вага вантажного поїзда не перевищує 2 тисячі тонн, тоді як в Україні поширені поїзди вагою 5-6 тисяч тонн, а це напряму пов’язано із економічною ефективністю. Перевантажити контейнери з платформ одного стандарту на інший це не є проблемою, і кількість контейнерних терміналів на українських кордонах з країнами ЄС щоразу збільшується. Відмінність стандартів відчутна і пасажирам, яким комфортніше подорожувати в більш широких (3,20 і 3,50 м) ніж вузьких європейських вагонах (2,80 м).
Що ж стосується автодоріг, то «з нашого боку, на жаль, немає достатнього ресурсу, щоб зробити нормальні дороги принаймні до найближчих обласних центрів - до Львова, Луцька, Тернополя чи Рівного», - констатував Кава і нагадав, що зараз тривалість поїздки від Києва до Львова автомобілем складає 7-8 годин, а якби була швидкісна автомобільна дорога європейського рівня від столиці до Львова, цю відстань можна було б долати всього за 4 годин.
Водночас, зауважив співбесідник агентства, з польського боку зараз добудовується швидкісна автомобільна дорога S12 від передмістя Любліна до пункту пропуску Ягодин-Дорохуськ, швидкісна автодорога S17 до Рава Руської (маршрут Варшава – Львів) і вже існує швидкісна автострада А4 до пункту пропуску Краківець, від якого ви можете зі швидкістю 140 км/г проїхати Польщею 670 км від українського до німецького кордону всього за 5 годин.
Як повідомляв Укрінформ, Україна у 2025 році потребує 17,3 мільярда доларів для фінансування першочергових потреб відновлення: житла, енергетики, інфраструктури, транспорту та соціального захисту.

