Чому Франція має без затримок побудувати новий атомний авіаносець: експерти розкрили причину
Чому Франція має без затримок побудувати новий атомний авіаносець: експерти розкрили причину

Чому Франція має без затримок побудувати новий атомний авіаносець: експерти розкрили причину

У Франції на заміну авіаносця Charles de Gaulle, який перебуває на озброєнні з 2001 року, вже з 2018 планується створити атомний авіаносець нового класу, який поки називають PANG (Porte - avions de nouvelle génération - авіаносець наступного покоління). Про це пише Defense Express. 

Роботи над проєктуванням нового корабля з повним водозаміщенням у 75 тисяч тонн тривають досить швидко, адже у 2023 році закінчилася розробка нових 220 МВт реакторів. А вже у 2025 році має бути підписаний контракт на будівництво судна, який повинні почати будувати у 2031 році, а вже 2035 року почати випробування. 

"Але у парламенті Франції зараз дискутується ідея відкласти замовлення на кілька років. А за рахунок цього планується профінансувати будівництво нових фрегатів. Більше того, це має дати змогу просунути ідею побудувати два авіаносці, які мають стати основою "спільної європейської ескадри"", - підкреслили аналітики.

Своєю чергою, як пише Opex360, такій ідеї протистоїть міністерство оборони Франції. Найголовнішим є те, що немає жодної гарантії того, що Charles de Gaulle перебуватиме у боєздатному стані після 2038 року, коли PANG вже має бути в строю. 

Водночас міністр оборони Франції Себастьян Лекорню заявив, що саме будівництво атомного авіаносця зумовлене збереженням реальних компетенцій створення військових реакторів.

Також у Defense Express нагадали, що тільки США та Франція озброєні авіаносцями з атомною силовою установкою, а будь-яка пауза у циклі розробки, конструювання та виготовлення може призвести до втрати реальних компетенцій. 

"Більше того, будь-яка пауза, як підкреслив Лекорню, загрожує навичкам самих моряків та льотчиків. Навіть якщо нібито мова йде лише про 4-5 років. Він зазначив, що ВМС готують екіпажі на 10-15 років вперед, більше того, неможливо просто тримати 1400 членів екіпажу на березі просто так. І така пауза призведе просто до того, що потрібно буде починати опанування палубної авіації з самого початку", - підкреслили у виданні.

Водночас у Defense Express нагадали, що у Франції не хочуть повторити ситуацію з російським єдиним авіаносцем "Адмирал Кузнецов". Відомо, що цей корабель після провального походу до берегів Сирії з 2018 року перебуває на капітальному ремонті, під час якого плавучий док, в якому він знаходиться, затонув, адже на нього впав кран, а на самому борту сталася серйозна пожежа. 

Джерело матеріала
loader
loader