/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F434%2Fac6ed233d7025dd3b469de966c5490ad.jpg)
Чому Франція має без затримок побудувати новий атомний авіаносець: експерти розкрили причину
У Франції на заміну авіаносця Charles de Gaulle, який перебуває на озброєнні з 2001 року, вже з 2018 планується створити атомний авіаносець нового класу, який поки називають PANG (Porte - avions de nouvelle génération - авіаносець наступного покоління). Про це пише Defense Express.
Роботи над проєктуванням нового корабля з повним водозаміщенням у 75 тисяч тонн тривають досить швидко, адже у 2023 році закінчилася розробка нових 220 МВт реакторів. А вже у 2025 році має бути підписаний контракт на будівництво судна, який повинні почати будувати у 2031 році, а вже 2035 року почати випробування.
"Але у парламенті Франції зараз дискутується ідея відкласти замовлення на кілька років. А за рахунок цього планується профінансувати будівництво нових фрегатів. Більше того, це має дати змогу просунути ідею побудувати два авіаносці, які мають стати основою "спільної європейської ескадри"", - підкреслили аналітики.
Своєю чергою, як пише Opex360, такій ідеї протистоїть міністерство оборони Франції. Найголовнішим є те, що немає жодної гарантії того, що Charles de Gaulle перебуватиме у боєздатному стані після 2038 року, коли PANG вже має бути в строю.
Водночас міністр оборони Франції Себастьян Лекорню заявив, що саме будівництво атомного авіаносця зумовлене збереженням реальних компетенцій створення військових реакторів.
Також у Defense Express нагадали, що тільки США та Франція озброєні авіаносцями з атомною силовою установкою, а будь-яка пауза у циклі розробки, конструювання та виготовлення може призвести до втрати реальних компетенцій.
"Більше того, будь-яка пауза, як підкреслив Лекорню, загрожує навичкам самих моряків та льотчиків. Навіть якщо нібито мова йде лише про 4-5 років. Він зазначив, що ВМС готують екіпажі на 10-15 років вперед, більше того, неможливо просто тримати 1400 членів екіпажу на березі просто так. І така пауза призведе просто до того, що потрібно буде починати опанування палубної авіації з самого початку", - підкреслили у виданні.
Водночас у Defense Express нагадали, що у Франції не хочуть повторити ситуацію з російським єдиним авіаносцем "Адмирал Кузнецов". Відомо, що цей корабель після провального походу до берегів Сирії з 2018 року перебуває на капітальному ремонті, під час якого плавучий док, в якому він знаходиться, затонув, адже на нього впав кран, а на самому борту сталася серйозна пожежа.

