Тест-драйв Ford Puma 1.0 MHEV 155: гібрид, який про керованість
Ford Puma вже не нова модель на ринку, і цьогоріч вона пройшла плановий рестайлінг. На тесті в autocentre.ua версія з силовим агрегатом 1.0 MHEV потужністю 155 кінських сил. Це не повноцінний гібрид, а так званий Mild Hybrid, тобто м’який гібрид. Він складається з трициліндрового літрового двигуна EcoBoost та допоміжного стартер-генератора. Останній виконує також роль допоміжного двигуна, який підключається на старт стадії, а також при високих навантаженнях. До речі, в гамі Ford Puma тепер лише мʼякі гібриди. Різниця лише в потужності: 125 або 155 к.с. Усі Puma, які пропонуються в Україні, оснащені автоматичною коробкою передач та мають передній привід.
Оновлена Puma зовні змінилась не надто сильно. Як це часто буває, впізнати рестайлову машину найпростіше за оптикою та решіткою радіатора. Фари головного світла отримали нову конфігурацію LED денних ходових вогнів з трьома світловими смужками внизу фари. Вони ж взяли на себе і функцію покажчика повороту. Друга відмінність, за якою легко впізнати оновлену Puma – логотип. Його перенесли на решітку радіатору, хоча раніше знаходився на верхній частині бампера, біля капота.
Діджиталізація, але не скрізь
У салоні наша тестова версія в комплектації ST Line-Х виглядає дуже привабливо й неочікувано дорого, як для компактного кросовера. Першим у вічі кидається новий 12-дюймовий екран мультимедіа SYNC 4, що розміщений на центральній консолі. Система підтримує бездротові протоколи Apple CarPlay та Android Auto. Ще одне оновлення – внизу центральної консолі розташували майданчик для бездротової зарядки смартфона.
Привабливо виглядає комбіноване оздоблення салону шкірою та алькантарою. До того ж, стійки кузова та стеля чорного кольору, а спортивності додає червона стрічка шва на кріслах, кермі та передній панелі.
Кермо має майже прямокутну форму, що виглядає незвично. Проте товстенькі приливи в місцях постійного хвату та перфорована шкіра роблять його зручним. Та й коли починаєш їздити, то геть не помічаєш того, що кермо не класичне кругле.
Нетипово, що в Puma залишився класичний селектор автоматичної коробки передач, тоді як у більшості моделей Ford із “роботом” вже встановлена кругла шайба. Відверто кажучи, мені звичайний селектор подобається більше. Так само, як і наявність звичного важеля стоянкового гальма, а не кнопка електричного “ручника”. Сподобались і передні крісла з вираженою бічною підтримкою. Загалом ергономіка в цій машині мені сподобалась в усьому.
Родзинка салону – це звичайна аудіосистема Beng&Olufsen. Вона має 10 динаміків, включно із сабвуфером. Звучить система просто чудово!
Щодо практичності, а саме простору та місця для багажу, то тут нічого особливо не змінилося. Розмір багажного відділення в 456 л чималий для кросовера довжиною 4,2 метра. Сподобалася практична шторка багажника, яка піднімається разом із кришкою багажнику. До речі, сама кришка має електропривід.
Двигун та динаміка
Мʼякий гібрид складається з бензинового двигуна 1.0 EcoBoost та 48-вольтової електросистеми: стартер-генератора та акумуляторної батареї. Під час гальмування вмикається генератор і підзаряджає батарею. А під час прискорення акумулятор живить стартер-генератор, який дає поштовх автомобілю на старті.
Потужність нашої Puma – 155 кінських сил і крутний момент 190 Нм. Ці показники близькі до того, що демонструвала топова Ford Fiesta ST. Запальний хетчбек Fiesta ST любили за його азартність та витончену керованість. Шкода, що Fiesta більше немає в модельній лінійці. Це глобальний тренд. Кросовери канібалізують сегмент хетчбеків та седанів. Добре, що оновлена Puma за характером значно більше схожа на гарячий хетчбек, ніж на кросовер.
Щодо роботи силового агрегата MildHybrid, то через те, що двигун трициліндровий і настроєний доволі спортивно, він працює жорсткувато та іноді на кузові відчуваєтья вібрація на холостих обертах. Проте непарність додає характеру двигуна злості і спортивної грубуватості, не дивлячись на скромний обʼєм. Та й звук двигуна мені подобається своєю непарністю.
Найцікавіще починається, коли рушаєш на Puma з місця. Вона шикарно керується! Дуже приємно відчувається на кермі, ефективно сповільнюється і взагалі викликає максимально позитивні враження від їзди. Завдяки компактним розмірам в поєднанні з високим крутним моментом і майстерно налаштованою ходовою, на Puma легко їздити в тісному місті, проходити розвʼязку з крутим віражем або ганяти по заміських звивистих дорогах. Невеликий і міцно збитий до купи, цей автомобіль надихає і викликає масу позитивних відчуттів. Я буквально вигадував причину, щоб сісти за кермо і кудись поїхати.
Семиступенева роботизована коробка передач PowerShift має два зчеплення і дуже швидка. При активній їзді вона буває навіть місцями жорсткуватою на миттєвих перемиканнях передач, але це дуже органічно поєднується із загальним характером машини. В міському ж режимі – навпаки: “добра і пухнаста”. Перемикання відбуваються хоч і швидко, але без зайвої агрессії. А от чого мені бракувало в коробці передач, то це наявності підкермових перемикачів. Puma дуже активна і провокує на відповідну їзду. Хочеться іноді перед поворотом самому знижувати передачу, щоб більш кайфово заїхати в нього і раніше відкритися на виході. Проте в коробки є спортивний режим, який активується просто її переведенням на одну позицію назад.
З запальним характером та витонченою керованістю Puma Mild Hibrid все очевидно. Та в гібридів завжди в перевагах має бути економія палива. У випадку зі 155-сильним кросовером, який весь час підбиває тебе поїхати активніше, можна сміливо підтвердити, що в змішаному режимі руху машина вкладається в заявлений заводом-виробником діапазон 5,5-6,3 л/100 км, а у суто міському режимі на тесті Puma показала 6,9 л/100 км.
Обирайте те, що потрібно саме Вам
Завершуючи тест Puma, знову замислююсь над тим, що в нас в країні панує парадигма отримати за свою ціну максимально великий автомобіль. І коли хтось діє інакше, обирає автомобіль зручного саме йому розміру, але з гарним оснащенням, відповідно, не дешевий, – люди часто цього не розуміють. Проте я прибічник саме такого підходу. У чому сенс купувати собі щось велике, якщо воно тобі не потрібне? Ми ж не купуємо одяг на три розміри більший, хоча він і коштує так само.
Якщо використовувати саме такий підхід, то ціна Puma перестає бути її найслабшим місцем. Тестова машина коштує чимало, але вона в найдорожчій версії ST-Line X (1 264 102 грн), та ще й з опційним панорамним дахом (43 473 грн).
Загалом ціна Puma стартує з 1 055 000 за Puma ST-Lime Limited з мотором на 125 к.с. Вона не сильно відрізняється за прискоренням (9,6 проти 8,7 с до 100 км/год), та навряд поступається в керованості потужнішій версії. Тож є над чим замислитися.

