Китай представив бойовий двомісний винищувач п’ятого покоління J-20S
Китай представив бойовий двомісний винищувач п’ятого покоління J-20S

Китай представив бойовий двомісний винищувач п’ятого покоління J-20S

Китай вийшов на новий рівень розвитку бойової авіації, підтвердивши боєготовність двомісної версії винищувача п’ятого покоління J-20. Модифікація отримала позначення J-20S і вперше була помічена у складі підрозділів Військово-повітряних сил Народно-визвольної армії Китаю.

Новий винищувач зафіксували під час репетицій повітряного параду з нагоди 80-річчя перемоги Китаю у Другій світовій війні, який відбудеться 3 вересня. Літак із бортовим номером 78737 належить 172-й авіаційній бригаді, що базується в Цанчжоу. Це підрозділ, який поєднує функції бойового резерву та льотної підготовки. Факт його інтеграції до стройового складу поруч з одномісними J-20A свідчить про завершення етапу дослідної експлуатації — J-20S офіційно увійшов до бойових сил Китаю.

На відміну від стандартної одномісної версії, J-20S має подовжену кабіну з другим місцем для офіцера бойових систем. Його основні функції включають управління засобами радіоелектронної боротьби, координацію ударів на великі відстані, контроль ведених безпілотників, а також підтримку мережецентричних операцій. Завдяки цьому J-20S стає не лише винищувачем, а й повітряним тактичним штабом, який здатен ухвалювати рішення в реальному часі під час складних місій. Окрему увагу привертає нове темне забарвлення літака, яке, ймовірно, пов’язане з оновленим радіопоглинаючим покриттям. Крім того, електрооптична система наведення під носовою частиною літака має характерний блакитний відблиск — це може свідчити про встановлення нових датчиків з круговим пасивним оглядом. За зовнішніми ознаками, J-20S оснащений модернізованими двигунами WS-10C2, які забезпечують кращу тягу й менше теплове випромінювання. Деякі зразки можуть використовуватись як платформи для випробувань перспективного двигуна WS-15, який має забезпечити надзвуковий політ без форсажу.

На думку аналітиків, розгортання J-20S відкриває перспективи створення на його базі спеціалізованих варіантів: платформ для РЕБ, літаків дальнього удару або повітряних командних пунктів. У контексті майбутніх багатодоменних операцій, де ключову роль відіграє зв’язок між безпілотними системами, бойовими літаками та наземними структурами, ця модифікація може стати серйозною перевагою для Китаю.

Теги за темою
Китай авіація
Джерело матеріала
loader