/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F9%2F0bab8fd30491dcd6201b8a076f33f1cf.jpg)
Чи стане "продльонка" у школах платною: озвучили список платних послуг
В українській системі освіти набули чинності оновлені правила надання платних послуг. Вони стосуються як шкіл, так і інших освітніх установ державної та комунальної форм власності. Про це повідомляє Тарас Мельничук у своєму телеграмі.
Зміни затверджено Кабінетом Міністрів та вже офіційно опубліковано. Їхня мета — привести перелік платних опцій у відповідність до сучасних потреб у сфері навчання та науки.
Новий перелік охоплює як діючі, так і додаткові напрямки, що сприяють розвитку академічних знань, практичних умінь та соціальних навичок.
Тепер установи зможуть, наприклад, організовувати факультативні заняття, курси підготовки до іспитів, а також проводити практичні тренінги з оцінкою результатів. Це стосується і програм у сфері медицини, фармації, а також реабілітаційних заходів для дітей із особливими потребами.
Зміни також поширюються на освітні послуги, які надаються поза межами стандартного розкладу — у вихідні, вечорами та святкові дні.
Додатково законодавство передбачає можливість визнання знань та навичок, здобутих у результаті неформального чи індивідуального навчання, за умови їх підтвердження встановленими критеріями.
Що тепер може бути платним
Згідно з новими правилами, навчальні заклади зможуть надавати такі платні послуги:
- проведення сертифікованих тренінгів та тематичних майстер-класів;
- організація курсів підвищення кваліфікації;
- розробка та реалізація адаптаційних, оздоровчих та рекреаційних програм;
- проведення практичних занять із оцінкою знань;
- тестування професійних навичок та компетенцій;
- дозвільні та освітні активності поза основним навчальним часом.
Вартість таких послуг регулюватиметься внутрішніми актами установи та відповідатиме затвердженим нормативним документам.
Навіщо все це потрібно
За інформацією уряду, розширення переліку платних послуг у сфері освіти спрямоване на створення більш гнучкої та сучасної освітньої системи. Це дозволить краще враховувати запити учнів, батьків та роботодавців, а також сприяти професійному розвитку.
Оновлені підходи мають на меті підвищити якість навчання, поглибити практичну підготовку, а також покращити умови реабілітації та адаптації для дітей з особливими потребами.
Крім того, реформування нормативної бази відкриває нові можливості для учнів та їхніх батьків, які готові вкладати кошти у додаткові форми навчання, позаурочні активності та індивідуальні траєкторії розвитку.

