Кукурудзяники для ВПС США: американський штурмовик Skyraider повертається
Кукурудзяники для ВПС США: американський штурмовик Skyraider повертається

Кукурудзяники для ВПС США: американський штурмовик Skyraider повертається

Літак OA-1K Skyraider II буде призначений для низьких і повільних польотів з максимальною швидкістю 394 км на годину.

ВПС США збираються повернутися до сімейства Skyraider через десятиліття після зняття з озброєння останнього A-1 Skyraider. Перспективний озброєний розвідувально-штурмовий літак OA-1K Skyraider II має надійти на озброєння приблизно до 2029 року.

Фокус переклав статтю журналіста Гаррісона Касса про повернення в стрій ветерана американської авіації штурмовика Skyraider у модернізованому варіанті.

Очевидна паралель між A-1 часів холодної війни і модернізованим OA-1K полягає в його пропелері. A-1 був останнім американським винищувачем-штурмовиком, оснащеним пропелером, тоді як OA-1K стане першим пропелерним винищувачем-штурмовиком після зняття A-1 з озброєння 1973 року.

Skyraider: пропелерний штурмовий літак для ВПС США

Коли літак A-1 зняли з виробництва, він уже був пережитком минулої епохи. Реактивні двигуни майже тридцять років як стали стандартом в авіації. Відродження штурмовика з пропелером зараз, наприкінці 2020-х років, суперечить 80-річній тенденції розвитку військової авіації.

Проте в ідеї з пропелером є свої плюси.

"Я бачу багатообіцяюче майбутнє для OA-1K, — каже генерал-лейтенант Майкл Конлі, голова Командування спеціальних операцій ВПС. — Я думаю, що коли наші військові отримають його, він перевершить усі очікування: саме на це ми розраховували, розробляючи його п'ять років тому".

Конлі наголосив, що OA-1K буде модульним і зможе виконувати різні завдання, включно з ближньою авіаційною підтримкою, розвідкою, спостереженням і рекогносцируванням. "Я думаю, що у нас є багато можливостей перетворити цю платформу на щось абсолютно відмінне від усього, що було в минулому", — сказав він.

Літак OA-1K Skyraider II
Фото: Вiкiпедiя

Звичайно, у нового Skyraider II є недоброзичливці, і рішення американських військових повернутися до експлуатації штурмовика з гвинтовим двигуном через півстоліття викликало чимало запитань. Навіщо повертатися назад, якщо технологія реактивних двигунів уже давно вдосконалена і поширена повсюдно? OA-1K "критикували за використання пропелера замість реактивного двигуна", повідомляє Defense News. Деякі ЗМІ прозвали його "кукурузником" — відсилання до сільськогосподарських літаків, що розпилюють пестициди на посіви.

Бригадний генерал Крейг Пратер, директор AFSOC зі стратегічних планів, програм і вимог, відповів критикам. "Хоча ми й не очікуємо, що Skyraider II стане в один ряд із винищувачами п'ятого і шостого поколінь, він буде корисний для сил, яким ми надаємо підтримку по всьому світу". Конлі також зазначив, що пропелерні літаки виграють за рахунок поліпшеної маневреності та збільшеного часу перебування в повітрі, що підвищує здатність збирати розвіддані в режимі реального часу і надавати безпосередню повітряну підтримку військам на землі.

Дійсно, OA-1K буде спроектований для низьких і повільних польотів — його максимальна швидкість становитиме 394 км на годину (приблизно одна шоста максимальної швидкості реактивного F-22 Raptor), а крейсерська швидкість — 338 км на годину. Силовою установкою OA-1K стане один турбогвинтовий двигун Pratt & Whitney потужністю 1600 кінських сил, який приводитиме в рух 5-лопатевий пропелер Hartzell.

Перший OA-1K з'явиться на базі ВПС Еглін у Флориді. OA-1K ознаменує нову еру, в якій американські збройні сили повернуться до використання штурмовиків із пропелерами.

Про автора

Гаррісон Касс — журналіст, який пише про оборону і національну безпеку, на рахунку якого понад 1000 статей на теми, пов'язані з міжнародними проблемами. Адвокат, пілот, гітарист і професійний хокеїст, Гаррісон служив льотчиком-стажистом у ВПС США, але був демобілізований за станом здоров'я. Отримав ступінь бакалавра в коледжі Лейк-Форест, ступінь доктора юриспруденції в Орегонському університеті та ступінь магістра в Нью-Йоркському університеті. Гаррісон слухає гурт Dokken.

Теги за темою
авіація
Джерело матеріала
loader