/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F33%2Fd559e69fc20617cc660436692d9faca0.jpg)
Вчитель назвав предмет, який випускники не обирають на НМТ через систему вступу
Учитель географії Андрій Уткін розповів, що у 2025 році ніхто з його випускників не обрав географію на національному мультипредметному тесті. За його словами, це свідчить про кризу предмету в українській системі освіти.
В інтервʼю OBOZ.UA педагог пояснив, що проблема не в інтересі до предмету, а в системі вступу до вишів.
"Діти люблять географію, їм цікаво на уроках, вони ставлять запитання, беруть участь у проєктах, обговорюють глобальні виклики. Але під час вибору НМТ керуються не інтересами, а тим, що потрібно для вступу", — пояснив Уткін.
За словами вчителя, географія зараз перебуває на межі зникнення як предмет. Її часто сприймають як щось другорядне, "для галочки", зводячи до вивчення назв столиць і роботи з контурними картами.
"Її зводять до назв столиць і контурних карт, замість того щоб навчати просторової логіки, критичного мислення, розуміння глобальних процесів", — зазначив педагог.
Уткін наголосив, що високий відсоток тих, хто склав НМТ з географії, не свідчить про успішність предмету, а радше про те, що його мало хто обирає.
За словами вчителя, ті вступники, які все-таки обирають географію, — це мотивовані діти, які цілеспрямовано готувалися. Проте таких одиниці, а навіть ті, хто реально цікавиться предметом, часто змушені обирати інші дисципліни, щоб мати більше шансів на вступ до університету.
Педагог підкреслив, що поки не зміниться ставлення до географії в системі освіти, ні програми, ні результати не будуть дійсно репрезентативними.

