/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F434%2F3fbbd7c0e27345d1a606d1bf5bab29db.jpg)
НАТО може залишитися без спільного літака ДРЛВ через рішення США
НАТО замовило для спільного флоту E-7 Wedgetails, але через нещодавнє рішення США про скасування проєкту Альянс може залишитися без нього, пише CEPA.
Наразі Альянс продовжує використовувати старі E-3 Sentry, які експлуатуються з 1980-х років. У Франції вони ще досі є в наявності, тоді як у Великій Британії їх нещодавно списали.
Планувалося, що заміною E-3 має стати E-7 Wedgetail, який було створено на базі авіалайнера Boeing 737 та багатоцільової системи з електронним скануванням (MESA). Завдяки цьому, він мав суттєву перевагу над старшими літаками далекого радіолокаційного виявлення та управління (ДРЛВ), що покладалися на поворотну антену.
Зазначається, що Австралія, Велика Британія, Туреччина та Південна Корея замовили собі літаки партіями від трьох до шести. Більше того, США планували придбати 26 E-7 до 2032 року.
До 2031 року для флоту НАТО мали замовити шість Wedgetails, але цього вже може не відбутися, оскільки минулого місяця в США вирішили скасувати проєкт.
Вказується, що в Пентагоні пояснили, що E-7 занадто дорогі та мають низьку витривалість. В CEPA припускають, що на це рішення, можливо, вплинув досвід російсько-української та індо-пакистанської воєн, оскільки повітряні бої відбуваються далекобійними ракетами.
Є припущення, що США вирішили замінити нішу меншими E-2D Hawkeyes та датчиками космічного базування, які мають призначення для "Золотого купола". Однак, згідно з оцінками експертів, цього не буде достатньо для вчасної заміни можливостей E-7.
Це означає, що країнам НАТО доведеться шукати власну альтернативу. Це може стати шведський Saab GlobalEye, який вже замовила Франція, а Данія поки що тільки розглядає цей варіант.
Примітно, що Туреччина, Велика Британія, а також спільний флот НАТО вже вклалися у скасований E-7. Це означає, що рішення США нанесло серйозний удар по уніфікації між країнами Альянсу.
Проте, в НАТО є ще змога відмовитися від американських Wedgetail та замовити шведські GlobalEye. В CEPA прогнозують, що в будь-якому випадку спільні можливості серйозно постраждають.
Не виключено, що через внутрішній та зовнішній політичний тиск США можуть вирішити відновити програму E-7. Якщо ж цього не станеться, тоді майбутнє літаків ДРЛВ Альянсу залишається невизначеним.

