Київ отримав 60 вагонів метро від Варшави, але лише третина працює на лініях
Київ отримав 60 вагонів метро від Варшави, але лише третина працює на лініях

Київ отримав 60 вагонів метро від Варшави, але лише третина працює на лініях

Київський метрополітен і комунальне підприємство «Київпастранс» не надто ефективно використовують транспорт, переданий у якості гуманітарної допомоги українській столиці європейськими партнерами. Так, з 60 вагонів метро, що приїхали до Києва з Варшави, на лініях курсують лише 20. А зі 132 автобусів маршрутами їздять хіба 60 одиниць. Про це виданню Lb.ua повідомили у київських транспортних комунальних підприємствах у відповіді на інформаційні запити, інформує «Главком».

Так, у КП «Київський метрополітен» зазначили, що станом на 23 липня 2025-го експлуатують лише кожен третій вагон з тих, що передала Києву підземка Варшави у якості гуманітарної допомоги. Ба більше: вагони, про отримання яких Києвом з такою гордістю розповідали міські посадовці, виявилися непридатними для використання на київських лініях.

Згідно відповіді від Київського метрополітену, станом на 23.07.2025 року експлуатується 20 з 60 вагонів, які були прийняті як гуманітарна допомога від Варшавського метрополітену
Згідно відповіді від Київського метрополітену, станом на 23.07.2025 року експлуатується 20 з 60 вагонів, які були прийняті як гуманітарна допомога від Варшавського метрополітену
фото: Lb.ua

«Отримані вагони за своєю конструкцією не придатні для використання на лініях Київського метрополітену. Станом на 23.07.2025 введені в експлуатацію 20 вагонів метрополітену з використанням кузовів та інших комплектуючих з вищевказаних вагонів», – зауважили у столичному метрополітені.

Зазначається, що доставка до Києва тих вагонів, які виявилися непотрібними, обійшлася місту у кругленьку суму у 189,3 млн грн. Тобто, транспортування кожної з 60 одиниць стало бюджету міста у 3,15 млн грн. У той же час, ще наприкінці 2024 року Держаудитслужба вирахувала, що на транспортування кожного з вагонів Київ витратив у щість разів більшу суму, ніж це коштує в середньому на ринку перевезень.

Також у «Київпастрансі» виданню Lb.ua розповіли, що на маршрутах у столиці курсували лише 60 автобусів зі 132, отриманих підприємством. Частина з них була передана депо для формування резерву, ще 10 – зламана й не може вийти на рейси, а ще 32 передали на баланс інших організацій. А найактивніше у Києві використовували автобуси Mercedes-Benz O530: 54 таких передала Німеччина, ще 21 – Латвія (частина з них не могла їздити містом). Саме їх найчастіше бачили кияни на міських маршрутах.

Передали автобуси такі країни: 

Латвія (м. Рига) – 21 автобус марки Mercedes-Benz O530 (21 задіяно у транспортній роботі).

Німеччина – 76 автобусів всього, з них:

  • 54 – марки Mercedes-Benz O530 Citaro (41 задіяно у транспортній роботі);
  • 12 – марки MAN A23 (7 задіяно у транспортній роботі);
  • 2 – марки MAN A20, 21 (2 задіяно у транспортній роботі);
  • 4 – марки MAN A39DD (4 задіяно у транспортній роботі);
  • 2 – марки Setra S315 (2 задіяно у транспортній роботі);
  • 1 – марки Neoplan Bus та 1 – Mercedes-Benz Sprinter (задіяно у транспортній роботі).

Фінляндія – шість автобусів всього, з них:

  • 4 – марки Volvo 8500LE, 8700LE та В12В (3 задіяно у транспортній роботі);
  • 2 – Scania K230 (не використовуються).

Словаччина (Братислава) – 22 автобуси всього, з них:

  • 18 – марки Irisbus Citelis 12 (12 задіяно у транспортній роботі);
  • 4 – марки Irisbus Crossway (не використовуються);

Хорватія – п'ять автобусів марки VDL Berkhof Ambassador (не використовуються).

Польща – два автобуси марки Solaris Urbino (не використовуються).

Замість доставки старих вагонів з Варшави могли б придбати сім-вісім новеньких, від Крюківського заводу.

Джерело матеріала
loader
loader