Квитки на потяги подорожчають? Очільник "Укрзалізниці" запропонував нову схему ціноутворення
«Укрзалізниця» пропонує динамічне ціноутворення через збитки у напрямку пасажирських перевезень. Про це повідомляє «Главком» із посиланням на «Укрінформ».
Голова правління АТ «Укрзалізниця» Олександр Перцовський розповів під час брифінгу, що на пасажирські перевезення необхідно дофінансування у розмірі щонайменше 20 млрд грн. Очільник УЗ додав, що позиція держави полягає в тому, що ціни під час війни мають бути доступними для громадян.
«Ми підтримуємо президента й уряд у цьому питанні, але вважаємо, що можна вже сьогодні вдаватися до певної лібералізації. Наприклад, запроваджувати динамічне ціноутворення, коли квитки в останні хвилини перед відправленням продаються за більшу ціну. Або запропонувати певні категорії дорожчих квитків, як це є в «міжнародці», ту ж вартість СВ підняти. Тобто знайти баланс в обмеженнях», – запропонував він.
Перцовський пояснив, що тарифи на пасажирські перевезення не переглядалися з 2021 року, а на вантажні – з 2022-го. За його словами, внутрішні перевезення зараз приносять близько 6-7 млрд грн на рік. Доходи від міжнародного напрямку становлять ще близько 4 млрд грн, а загальні видатки на пасажирські перевезення у далекому сполученні – 19-20 млрд грн.
Він наголосив, що доходи від приміського сполучення становлять менш 1 млрд грн. «Сьогодні Укрзалізниця потребує системної державної підтримки та фінансування», – додав Перцовський.
Через це директор Центру транспортних стратегій Сергій Вовк наголосив, що держава має передбачити у бюджеті кошти для компенсації.
У липні 2025 року пасажири почали скаржитися на те, що не можуть придбати квитки, які зникають за лічені секунди. В УЗ пояснили, що наразі існує підвищений попит на популярні напрямки. У відповідь на обурення перевізник закликав громадян купувати квитки не у касах, а через додаток.

