/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F33%2F197ca1fb3f881e5d7972e5f0bc30d51e.jpg)
Reuters дізналося, як санкції та ставки залишили Росію без літаків
У 2025 році Росія поринула у справжню авіакризу, зірвавши план виробництва літаків.
Як передає "Хвиля", про це пише Reuters.
Виробники літаків змогли передати замовникам лише один із 15 запланованих комерційних бортів. Як зазначається, провадження зупинили санкції, а також високі кредитні ставки, які зробили інвестиції в галузь менш привабливими.
При цьому журналісти проаналізували, що з понад 700 пасажирських та вантажних літаків, якими володіють російські авіакомпанії, більшість – це саме західні моделі Airbus та Boeing. Для їх обслуговування Росія змушена користуватися складними та непрямими схемами імпорту важливих запчастин.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F33%2F95d8278bab21911a320dbfbeccadaa42.jpg)
"Немає компонентної бази, немає технологій, немає виробничих потужностей, немає інженерів. Щоб створити все це з нуля, знадобляться роки, якщо не десятиліття", - зазначило джерело видання.
До того ж через величезну територію та 11 часових поясів Росія залежить від комерційної авіації для внутрішніх перевезень пасажирів і вантажів. На тлі цієї проблеми зростає кількість повідомлень про авіакатастрофи з російськими бортами та про кібератаки на перевізників.
У статті звернули увагу, що криза в авіабудуванні, це частина глибшого спаду в промисловості. Згідно з індексом ділової активності, у липні виробництво скоротилося найшвидше з березня 2022 року.
Зокрема, високі відсоткові ставки також призвели до:
- падіння виробництва авто;
- банкрутствам у вугільному секторі;
- уповільнення експорту металу та нафтопродуктів;
- зрив планів з будівництва літаків.
При цьому, незважаючи на спроби локалізувати виробництво, РФ залишається залежною від іноземних постачальників. Митна статистика свідчить, що у 2024 році через посередників у Туреччині, Китаї, Киргизстані та ОАЕ було ввезено деталей на щонайменше $300 тис. Серед поставок також комплектуючі від Safran (Франція), Honeywell (США) та Rolls-Royce (Великобританія).
Крім того, через дефіцит бортів Москва змушена залучати авіакомпанії з Центральної Азії, зокрема з Казахстану та Узбекистану, щоб забезпечити внутрішні рейси.
Нагадаємо, Зеленський оцінив шанси на припинення вогню в Україні.

