/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F33%2F23bde60c58650dc46ed3e869b0fdd25a.jpg)
Крок до ЄС: Україна створює бюро з розслідування транспортних катастроф
Кабінет Міністрів України підтримав євроінтеграційний законопроєкт щодо створення Національного бюро з розслідувань аварійних подій на транспорті.
Відповідну ініціативу розроблено Міністерством розвитку громад та територій України.
"Наразі в Україні відсутній спеціальний закон, який визначав би правові засади діяльності незалежного органу з розслідувань аварійних подій на транспорті. Також не існує єдиних вимог до осіб, що проводять такі розслідування та чіткої правової основи для організації таких розслідувань. Не менш важливо, що ухвалення законопроєкту стане важливим кроком у виконанні Україною зобов’язань відповідно до Угоди про асоціацію з ЄС та наблизить національну практику до європейських стандартів", – наголосив віцепрем’єр-міністр з відновлення України – Міністр розвитку громад та територій Олексій Кулеба.
Це у свою чергу впливає як на рівень аварійності, так і відповідно рівень безпеки на транспорті. Більше того – неврегульованість цього питання знижує міжнародні рейтинги України у сфері транспортних розслідувань та ускладнює участь нашої держави у розслідуванні резонансних катастроф, таких як збиття росією рейсу МН17 біля Донецька чи збиття Іраном рейсу PS752 біля Тегерана.
Передбачено, що Національне бюро з розслідувань аварійних подій на транспорті працюватиме на постійній основі. До його компетенції увійде розслідування подій на автомобільному, залізничному, міському електричному, авіаційному, морському та внутрішньому водному транспорті.
Створення єдиного органу забезпечить:
уніфікований підхід до розслідувань;
прискорення процедур розслідувань та підвищення їх ефективності;
зміцнення довіри та прозорості процесів під час розслідувань;
централізовану аналітику і координацію у сфері безпеки на транспорті;
зростання рівня безпеки на всіх видах транспорту.
Документ визначає:
правові засади організації діяльності Бюро;
обов’язки та повноваження у сфері розслідування;
кваліфікаційні вимоги до директора;
положення щодо контролю, підзвітності та прозорості діяльності;
вимоги до використання матеріалів розслідування та захисту конфіденційної інформації.
Крім того, законопроєкт передбачає внесення змін до низки базових законів і кодексів України у сфері транспорту.

