Найдорожчий автомобіль Toyota коштує більше ніж позашляховик Century і може вмістити сімнадцять осіб
Найдорожчий автомобіль Toyota коштує більше ніж позашляховик Century і може вмістити сімнадцять осіб

Найдорожчий автомобіль Toyota коштує більше ніж позашляховик Century і може вмістити сімнадцять осіб

Toyota представила новий продукт, спрямований на «різноманітні мобільні послуги». e-Palette — це повністю електричний шатл, розроблений для роботи з апаратним та програмним забезпеченням автономного водіння, який також може використовуватися як мобільний магазин або сервісний центр. Після років концептів та прототипів цей незвичайний електромобіль офіційно надійшов у продаж у Японії, хоча його ціна може здивувати.Проект розпочався з концепції e-Palette, яка дебютувала на CES у 2018 році. За нею послідувала оновлена версія, створена для Олімпійських ігор у Токіо 2021 року. З того часу Toyota продовжувала вдосконалювати дизайн, що призвело до створення першого комерційно доступного варіанту e-Palette.Зовнішній вигляд зберігає більшість рис оригінальної концепції: симетричний, кубічний силует, невеликі колеса та великі скляні панелі надають йому характерного вигляду шатла. «Дружній» вигляд визначають круглі світлодіодні фари, налаштовувані цифрові знаки та переміщена емблема Toyota над решіткою бампера.Для серійного виробництва Toyota додала більші бічні вікна та тонкі індикатори на рамці лобового скла, тоді як задня частина віддзеркалює передню, за винятком червоних задніх ліхтарів та суцільних стійок.На відміну від попередніх прототипів, які пропонували лише сидіння для пасажирів, серійний e-Palette має центральне положення водія з штурвалом та системою steer-by-wire. У кабіні розміщено центральний цифровий приладовий кластер, дисплей інформаційно-розважальної системи праворуч, ще один сенсорний екран ліворуч та четвертий монітор для спостереження за салоном. Основні функції керуються фізичними кнопками на подвійних панелях.Низька, регульована за висотою підлога, широкі розсувні двері та висувний пандус полегшують доступ, особливо для користувачів інвалідних візків та батьків з дитячими візками. У салоні чотири фіксовані сидіння розташовані ззаду, доповнені трьома складними сидіннями з бічним кріпленням у центрі. За словами Toyota, салон може вмістити до 17 осіб, включаючи 12 стоячих, чотирьох сидячих та водія.Покупці також можуть замовити систему фіксації інвалідних візків та великий накладний цифровий дисплей, що нагадує дизайн громадського транспорту. Більш важливо, що планування салону можна налаштовувати, перетворюючи електромобіль на розважальний модуль або поп-ап магазин. Toyota уявляє, що він перевозить пасажирів вранці, перетворюється на фудтрак у обід, а потім слугує місцем для перегляду спортивних подій ввечері під час заряджання.Хоча попередні прототипи мали повну автономність (з оператором для безпеки), серійний e-Palette наразі обмежений рівнем 2 допомоги водієві. Однак Toyota підкреслює, що він «здатний підтримувати автоматизоване водіння» завдяки додатковому апаратному та програмному забезпеченню сторонніх виробників, яке називається «Automated Driving Kit».Автовиробник планує проводити демонстрації автоматизованого водіння з дилерами та місцевими урядами в Японії. Їхня мета — запустити транспортні засоби з системами автономного водіння 4 рівня у фіскальному 2027 році, який закінчується 30 березня 2028 року.e-Palette має довжину 4950 мм, приблизно як Land Cruiser Prado. Відмінності полягають у ширині та висоті: 2080 мм у ширину та 2650 мм у висоту, що робить його значно більш кубічним, ніж позашляховик на базі вантажівки. Вага становить 2950 кг.Потужність забезпечує один електродвигун потужністю 201 к.с. та крутним моментом 266 Н·м, з максимальною швидкістю 80 км/год. Це значно вище, ніж максимальна швидкість прототипу для Олімпійських ігор, яка становила 20 км/год.Акумулятор ємністю 72,82 кВт·год забезпечує запас ходу до 250 км. Toyota стверджує, що акумулятор можна зарядити до 80% приблизно за 40 хвилин при швидкій зарядці або за 12 годин від стандартної розетки. Крім того, шатл також може служити аварійним джерелом живлення.Все це звучить привабливо, доки ви не дізнаєтеся про ціну. Toyota e-Palette коштує в Японії вражаючі 29 мільйонів єн до опцій. Це майже вдвічі більше, ніж ціна GR Supra Final Edition, і перевищує навіть ціну флагманського Century SUV у 27 мільйонів єн, що робить його найдорожчою моделлю в лінійці Toyota.Щедрі субсидії від Міністерства охорони навколишнього середовища Японії можуть знизити ціну на 15,835 мільйона єн, пом’якшуючи удар. Toyota не розкрила обсяги виробництва, але зазначає, що e-Palette буде виготовлятися на замовлення, що частково пояснює надзвичайно високу вартість.Спочатку модель буде використовуватися в Toyota Arena Tokyo та прилеглих районах, а також у футуристичному Toyota Woven City в Японії.Цей запуск демонструє, як Toyota намагається інтегрувати інновації в повсякденне життя, пропонуючи не лише транспорт, але й багатофункціональні рішення для міст. Незважаючи на високу вартість, потенціал e-Palette для трансформації міської мобільності та сервісів залишається значним, особливо з огляду на майбутні вдосконалення автономних систем. Можливість адаптації до різних потреб робить його унікальним інструментом для майбутнього, де електромобільність та автоматизація стануть нормою.

Джерело матеріала
loader