Porsche уникнула 120 прототипів завдяки віртуальному тестуванню свого електропозашляховика штучним інтелектом
Porsche уникнула 120 прототипів завдяки віртуальному тестуванню свого електропозашляховика штучним інтелектом

Porsche уникнула 120 прототипів завдяки віртуальному тестуванню свого електропозашляховика штучним інтелектом

Porsche застосувало цифрові технології для віртуального тестування нової електричної моделі Cayenne Electric. Це дозволило уникнути необхідності створення близько 120 традиційних ранніх прототипів. Дебют Cayenne Electric запланований на кінець цього року, і він базується на платформі Macan Electric.Використання симуляцій не є новим у автомобільній промисловості. Виробники регулярно застосовують їх для прискорення тестування та додаткових випробувань, які неможливо провести з реальними автомобілями через обмеження у часі та коштах. Однак з майбутньою Cayenne Electric Porsche використала обчислювальні потужності, щоб пропустити цілий етап у традиційній програмі розробки автомобілів.Замість переходу від фази дизайну до фази конструювання, а потім до передсерійних прототипів, Porsche вдалося повністю пропустити фазу конструювання. Інженери компанії відправляли віртуальні прототипи на цифрові тест-драйви вже на етапі дизайну.Porsche не називає точну суму економії від цієї цифрової стратегії, але вона, безсумнівно, значна. Віртуальна програма тестування дозволила уникнути побудови близько 120 реальних тестових транспортних засобів, які не лише дорогі, але й вимагають багато часу для виробництва. У результаті час розробки скоротився на 20%.Віртуальні тест-драйви включали кола на Нюрбургринзі, а також імітацію повсякденних дорожніх ситуацій для моделювання реального використання. Оскільки такі компоненти, як шини, амортизатори та втулки, можна модифікувати в комп’ютерній програмі, відносно швидко та просто визначити, яка специфікація працює найкраще. Кожен із схвалених віртуальних компонентів потім тестується в реальному світі для підтвердження.Не всі симуляції вимагають присутності людини за кермом у стилі Gran Turismo. Багато з них запускаються лише комп’ютерами. Porsche розробила абсолютно новий стенд для тестування двигунів, систем управління акумулятором та заряджання в реалістичних умовах.Експеримент Porsche зі штучним інтелектом, природно, не повністю усуває необхідність фізичного тестування, яке повноцінно розпочалося на етапі передсерійних прототипів. Парк позашляховиків все ще проходив випробування в різних умовах: від палючої спеки в Долині Смерті з температурою 50°C до морозів у Скандинавії з -35°C, причому кожен автомобіль подолав близько 150 000 км.Cayenne Electric дебютує цієї зими та має надійти у продаж на початку 2026 року. Побудований на розтягнутій версії 800-вольтової платформи PPE, яка використовується в Macan Electric, він оснащений акумулятором ємністю 108 кВт·год, що забезпечує запас ходу 600 км за стандартом WLTP, та активною підвіскою Porsche Active Ride. У режимі траси він видає шуми, схожі на V8, і, за повідомленнями, буде доступний у трьох варіантах потужності: 400 к.с. для базової Cayenne, 600 к.с. у версії S та 805 к.с. у Turbo.Інші західні автовиробники, безсумнівно, також використовуватимуть ті самі цифрові прийоми для прискорення своїх розробок, якщо вони ще цього не роблять. Одна з головних загроз з боку китайських виробників полягає не лише в їхніх агресивних цінах, але й у тому, наскільки швидше вони виводять автомобілі на ринок, і технології штучного інтелекту будуть ключовими для допомоги іншим країнам встигати за темпами.Цей підхід не лише демонструє технологічний прогрес, але й вказує на зміну парадигми в автомобільній індустрії, де цифрові інструменти стають невід’ємною частиною процесу розробки. Ефективність та швидкість, які забезпечують такі методи, можуть стати вирішальними у конкурентній боротьбі на глобальному ринку, особливо з урахуванням зростаючої присутності китайських брендів.

Джерело матеріала
loader