Вищі тарифи Укрзалізниці насамперед позначаться на дрібних агровиробниках
Вищі тарифи Укрзалізниці насамперед позначаться на дрібних агровиробниках

Вищі тарифи Укрзалізниці насамперед позначаться на дрібних агровиробниках

Вищі тарифи Укрзалізниці насамперед позначаться на дрібних агровиробниках

Зростання тарифів «Укрзалізниці» на вантажоперевезення на 37% викличе не розвиток, а відтік клієнтів, зменшення виробництва та втрату доходів держави.

Таку думку висловив генеральний директор асоціації «Український клуб аграрного бізнесу» (УКАБ) Олег Хоменко під час експертної дискусії Центру транспортних стратегій, повідомляє об'єднання у Facebook.

Зазначається, що «Укрзалізниця» планує компенсувати збитки шляхом підвищення тарифів на вантажні перевезення. Але експерти наголошують, що такий крок матиме руйнівний ефект для економіки та бізнесу. Дорожчі перевезення означатимуть менше експорту, більше вантажів на автошляхах, руйнування доріг і втрати для бюджету країни.

«Якщо говоримо про щорічну індексацію, то в агровиробника теж є «коридор» цін: ми прив’язані до світового ринку, Україна не маркетмейкер, тож перекласти логістичні витрати на покупця неможливо. Підвищення тарифу — це фактично залізти в кишеню виробника», — пояснює Олег Хоменко. 

Він зауважив, що вантажна база агросектору скорочується: через війну суттєво зменшились площі, приблизно це 10 млн га. Паралельно — акцизи на пальне, експортні мита — все б’є по агросектору. 37% — надто великий тягар.

«Від «Укрзалізниці» потрібні системні рішення та підвищення ефективності, а не латання дефіциту брухтом чи скороченням керівників; зернові не мають дотувати інші вантажі. Війна й удари по інфраструктурі — реальність, але всі в однакових умовах.

Навантаження ляже насамперед на дрібного виробника без власного парку: трейдери перекинуть витрати на нього. І головне — не можна змінювати тарифи посеред сезону: оголошуйте заздалегідь про зміни на наступний сезон», — розповів Олег Хоменко.

Джерело матеріала
loader
loader