/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F434%2Ffd76d688f83419857de8d22d9a8f0b90.jpg)
Амбіції та перспективи PA-Ng: Франція наближається до будівництва нового авіаносця
Франція може розмістити замовлення на будівництво нового атомного авіаносця PA-NG (Porte-Avions de Nouvelle Génération), або «Авіаносець нового покоління», до кінця 2025 року.
Принаймні про це йдеться у свіжому річному звіті суднобудівної компанії Naval Group, яка нині вже активно займається підбором управлінського персоналу для реалізації даного оборонного проєкту, повідомляє АрміяInform.
Аналітики українського зброярського порталу ІКК Defense Express у коментарі щодо цього наміру керівництва Французької Республіки зазначили, що це буде проєкт побудови найбільшого корабля в історії Європи, який доведеться фінансувати одночасно з іншими оборонними потребами країни.
Передбачається, що в цього авіаносця корпус буде завдовжки 310 метрів, водозаміщення сягатиме 80 тисяч тонн. PA-NG має увійти у стрій французьких ВМС у 2038 році, аби замінити собою атомний літаконосій Charles de Gaulle, нинішній флагман флоту Франції.
Авіаносець зможе базувати близько 40 літальних апаратів, включаючи винищувачі, літаки ДРВ, вертольоти та БЛА. На борту також встановлять сучасні РЛС, зенітні ракетні установки та системи ближньої оборони. Проєкт передбачає можливість інтеграції зброї на нові фізичні принципи, включаючи лазерні системи.
Команду новітнього корабля становитимуть 1100 членів екіпажу, до яких, зокрема, увійдуть 600 спеціалістів посадкової авіагрупи (GAé), штаб зі 100 офіцерів та група із 200 додаткових спеціалістів.
PA-NG спроєктований з трьома катапультами типу EMALS (електромагнітна система запуску літаків) та трьома аерофінітичними тросами AAG (вдосконаленим гальмівним пристроєм). Ці електромагнітні системи нового покоління, розроблені для останніх версій авіаносців класу «Джеральд Р. Форд» ВМС США, виробляються американською групою General Atomics. Вони замінюють традиційні парові катапульти та аерофінітичні троси гідравлічними гальмівними пресами, пропонуючи набагато більшу потужність та гнучкість використання.
Хоча AAG будуть встановлені на косій злітно-посадковій смузі PA-NG, місця розташування трьох катапульт, чітко видимих на нових зображеннях майбутнього французького флагмана, для двох з них розташовані в носовій частині корабля. Причому EMALS, розташована найдалі праворуч, не виходить за межі косої злітно-посадкової смуги. Це дозволить, на відміну від «Шарля де Голля», здійснювати одночасні запуски та посадки з катапульт. Третє місце розташування розміщене на передній частині косої злітно-посадкової смуги.
Повітряний флот PA-NG налічуватиме, як було зазначено вище, приблизно 40 літаків. Він включатиме бойові літаки (Rafale Marine та його наступник), літаки радіолокаційного спостереження E-2D Advanced Hawkeye (три замовлені для заміни нинішніх E-2C морської авіації між 2028-м і 2030 роками), а також гелікоптери ( NH90 Caiman Marine та H160 Guépard Marine). До них будуть додані дрони спостереження та безпілотні літальні апарати.
Авіаційні споруди, включаючи ангар, два ліфти та кабіну керування польотами (площа яких становитиме 17 000 м², як порівняти з 12 000 м² у Charles de Gaulle), розраховані на розміщення наступника Rafale, винищувача п’ятого покоління, який планується розробити в межах програми SCAF (Future Combat Air System), розпочатої у 2017 році Францією та Німеччиною, до якої у 2019 році приєдналася Іспанія. Промислову підтримку йому надають Airbus Defence and Space та Dassault Aviation.
Винищувач нового покоління (NGF), розробку якого очолює Dassault, буде малопомітним літаком із внутрішніми відсіками для озброєння, значно більшими, ніж у Rafale (близько 35 тонн). Він також буде одним із компонентів ВПС Великої Британії, до складу яких також входитимуть безпілотники та бойова хмара, що дозволить усім можливостям працювати в мережі.
Загалом же виготовлення деяких з перших компонентів корабля мало розпочатися у 2025 році, але фактичне будівництво авіаносця, швидше за все, візьме старт лише у 2031 році. Водночас у питанні будівництва такого корабля є нюанси, враховуючи зростаючу загрозу з боку рф. Про це пише експерт з міжнародних військових питань у Фонді імені Казімєжа Пуласького у Варшаві та консультант Пентагону Рубен Ф. Джонсон для 19fortyfive.
«Враховуючи масштабність зусиль з будівництва цього корабля і обмеження, пов’язані з наявністю лише одного авіаносця, постає питання, чи варто витрачати на нього кошти з огляду на загальні вимоги національної безпеки Франції. Питання не стільки в тому, чи є ціна надто високою, скільки в тому, що в умовах зростаючої загрози з боку президента росії володимира путіна, який явно прагне розв’язати війну з усією Європою, чи є цей авіаносець критично важливим для французьких збройних сил, або ж він є занадто дорогим з точки зору альтернативної вартості його експлуатації», – підкреслив експерт.

