Американець Дрю Скенлон, відомий у світі як герой інтернет-мему «Blinking Guy» («Хлопець, що кліпає»), спрямував свою популярність на благодійність і вже зібрав понад 250 тисяч доларів на дослідження розсіяного склерозу завдяки велопробігам, повідомляє NBC News.
Цими вихідними Скенлон бере участь у заїзді на 104 км по району затоки Сан-Франциско, аби підтримати наукові дослідження у боротьбі з хворобою. Він розповів, що на майже десятирічну місію у велоспорті його надихнули друзі, які зіткнулися з розсіяним склерозом.
Попри те, що його обличчя стало одним із найвідоміших у світі, сам Скенлон визнає: на вулиці його впізнають нечасто. Причиною слави стало не відео чи публікація в інтернеті, а звичайна людська реакція — кліпання очима. Мем з’явився під час роботи Скенлона на ігровому сайті Giant Bomb: у прямому ефірі колега пожартував, і реакцію хлопця з кліпанням очей зафіксували глядачі.
«Я не знаю, хто вирізав цей момент і коли він став мемом», — розповів Скенлон в інтерв’ю NBC News напередодні благодійного велопробігу Waves to Wind 2025. «Насправді минуло близько чотирьох років між тим, як відео було записане, і тим, як воно стало інтернет-сенсацією».
І сказати, що мем «злетів», — це ще применшити. Лише на Giphy одну версію кліпаючого обличчя Скенлона переглянули понад 6 мільярдів разів, мем розлетівся чатами, повідомленнями та соцмережами.
«Знаєте, коли таке стається, це може трохи збивати з пантелику», — каже він.
Нині у спортивному середовищі його більше знають як «того хлопця, що збирає гроші мемом» на дослідження розсіяного склерозу. Його команда велосипедистів-благодійників Big El West вже кілька років підвищує обізнаність про цю хворобу, яка вражає 2,8 мільйона людей у світі. За даними дослідників, жінки хворіють на розсіяний склероз удвічі частіше, ніж чоловіки, і він може спричиняти проблеми із зором, слабкість та порушення ходи.
«Я тішуся, що вдалося знайти такий вихід і що ця справа продовжує відгукуватися у серцях людей», — підсумував Сканлон.
Українські меми під час повномасштабної війни перетворилися з інтернет-жартів на справжній інструмент інформаційного опору, культурної мобілізації та психоемоційної підтримки. Про це йдеться у статті докторки політичних наук, магістра психологіїЛідії Смолиу статті «Русский воєнний корабль”, пес Патрон, “троянська” фура — як меми стали зброєю в Україні».