/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F65%2F9e222bb1b81986e69c17e97d192ff4e9.jpg)
Просили доплатити ще 20% від вартості: в Одесі "Цитрус" відмовився віддати оплачений iPhone 17 Pro
В Одесі стався скандал за участю мережі магазинів електроніки "Цитрус". Клієнтці відмовилися видати оплачений iPhone 17 Pro Max вартістю 85 тисяч гривень, заявивши, що гаджет вона зможе отримати, якщо зробить додаткову покупку на 16 тисяч гривень.
Про це повідомило видання "Трамвай".
Що відомо про скандал
Покупниця онлайн сплатила повну суму за новий телефон, після чого ввечері разом із сестрою прийшла в магазин на вулиці Академіка Заболотного, щоб забрати гаджет, але отримала відмову. За словами потерпілої, директор магазину Олександр заявив, що без доплати замовлення не видадуть. Потерпіла стверджує, що про такі умови не йшлося на сайті, де вона придбала товар, та не повідомив оператор, який оформлював замовлення. Коли клієнтка відмовилася ще щось купувати й почала сваритися, її разом із сестрою намагалися вивести з "Цитруса" охоронці.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F65%2F9117a94f9204ab5dd784ff4186ed20a1.jpg)
Компанія спочатку заявила, що замовлення не робила ані дівчина, яка стверджує, що в неї вимагали доплату, ані її сестра. Щоправда, наступного дня перед сестрами все ж таки вибачилися: "Ми щиро цінуємо ваш вибір і шкодуємо про ситуацію, що склалася. Ви можете в будь-який зручний момент забрати свій телефон у магазині".
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F65%2Fd17a74d2c365f68ea5e961cd3bd67126.jpg)
Сестра потерпілої в коментарі "Трамваю" повідомила подробиці інциденту: "Оплатила телефон сестра. З "Цитруса" дзвонили сестрі. Прийшла забирати сестра. Директор магазину сказав, що без доплати 20% від вартості телефона замовлення не видадуть. Сестра не погодилася на це. Просила просто віддати оплачений телефон".
"Цитрус" визнав, що для отримання оплаченого замовлення робити додаткові покупки не треба. Ситуацію пояснили "некоректним донесенням інформації менеджером". Щоправда, користувачі соцмереж у коментарях повідомляють, що їм теж хотіли продати iPhone 17 Pro Max з обов'язковою страховкою в розмірі 20% від вартості гаджета. Консультанти магазину навіть показували скриншоти листування з чату в Telegram, де керівництво зазначало, що продавати телефони без страховки забороняється.
Раніше "Цитрус" уже потрапляв у скандали через ошукування покупців. У 2018 році киянці Вікторії Графській, яка здала свій iPhone 6S у сервісний центр за програмою "Абсолютний захист", почали телефонувати невідомі й вимагати, аби вона надала пароль від iCloud. З'ясувалося, що замість відправки нібито неробочого телефону на утилізацію до Китаю працівник "Цитруса" продав гаджет на запчастини на радіоринку у Дніпрі.
Ще один інцидент стався у 2016 році. Активісту Олександру Глущенку без його відома за 800 гривень підключили послугу "Налаштування гаджетів і ТОП-додатків Gold Card". Ані налаштування, ані картки чоловік не отримав.
Згідно зі статтею 16 Закону України "Про захист прав споживачів", обумовлювати придбання одного товару покупкою іншого заборонено й тягне за собою штраф 850–1 700 гривень. Якщо порушення систематичні, компанії може загрожувати навіть позбавлення ліцензії.

