Сьогодні відзначають Всесвітній день учителя, заснований 1994 року на згадку про підписання Рекомендації про становище вчителів, розробленої в Парижі 5 жовтня 1966 року. Цей документ став результатом конференції, організованої ЮНЕСКО та Міжнародною організацією праці. У зв'язку з цим днем Дитячий фонд ООН опублікував доповідь про доступ дітей до освіти в усьому світі.
У доповіді йдеться, передає 5 жовтня Euronews, що протягом десяти років кількість дітей і підлітків, які не відвідували школу, становила близько 272 мільйони осіб, і ця цифра зростатиме. За даними ЮНІСЕФ, офіційна допомога на освіту в країнах світу скоротиться на 3,2 мільярда доларів США. Це призведе до збільшення кількості дітей, які не відвідують школу, з 272 мільйонів до 278 мільйонів.
При цьому, за даними ООН, у 2024 році тільки 31% країн мали ефективні системи підвищення кваліфікації вчителів, що становить менш ніж половину цільового показника в 64%.
Кількість дітей, які не відвідують школу, зростає особливо сильно в країнах, де тривають збройні конфлікти. За оцінками ЮНІСЕФ, 234 мільйони дітей, які не відвідують школу в країнах зі збройними конфліктами, потребують підтримки для отримання якісної освіти, що на 35 мільйонів більше за останні три роки.
Із цих 234 мільйонів дітей 85 мільйонів не відвідують школу взагалі: 52% - дівчатка, 17% - діти біженців або внутрішньо переміщених осіб і понад 20% - неповнолітні з обмеженими можливостями.
Найскладніша ситуація в Газі, Судані та на Гаїті
Проте вчителів не вистачає в багатьох, навіть найрозвиненіших країнах, де питанням освіти приділяється належна увага. Зокрема, нестача відчувається в багатьох країнах ЄС, особливо у Франції, Португалії та Бельгії.
Вчителі, нагадує ЮНІСЕФ, перебувають у центрі якісної освіти, але вони продовжують страждати від скорочення фінансування та зменшення кількості учнів.
Нагадаємо, на тимчасово окуповані території України прибули нові групитак званих "вчителів" із Росії. Вони працюватимуть за контрактами та отримуватимуть виплати від окупаційної влади. Про це повідомляє Центр національного спротиву.
У Центрі наголошують, що основне завдання російських "вчителів" — промивати мізки українським дітям, оскільки значна частина місцевих педагогів відмовилася співпрацювати з окупантом.