/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F15%2F17e62c8eca19f7af4dc2bc19158077ac.jpg)
Час обговорити проблему зайвої кількості екранів у автомобілях. Яка ваша думка з цього приводу?
Досить зробити швидкий огляд сучасного автомобільного ринку, щоб помітити одну очевидну тенденцію: екрани поступово захоплюють салони автомобілів. Майже кожна нова модель, незалежно від цінової категорії чи сегменту, тепер має принаймні один дисплей, а більшість – відразу кілька. Дизайн салонів перетворився на змагання в кількості пікселів.Деякі преміум-автомобілі, як-от новий електричний Porsche Cayenne, буквально переповнені екранами. Тому сьогодні ми запитуємо: як ви насправді ставитеся до одержимості автомобільної промисловості повністю цифровими приладовими панелями?Говорячи про новий електричний Cayenne, варто зазначити, що він орієнтований на повне занурення. Водії отримують вигнуту OLED-панель приладів, центральний сенсорний екран діагоналлю 14,25 дюйма та опціональний 87-дюймовий дисплей доповненої реальності, який простягається через все лобове скло.Навіть пасажир не залишається поза увагою – для нього передбачений окремий 14,9-дюймовий екран для перегляду відео та керування додатками. Porsche також додав штучний інтелект для голосового помічника, цифровий ключ, яким можна ділитися з сімома користувачами, та нові “Режими настрою”, що синхронізують освітлення, клімат-контроль і сидіння відповідно до вашого настрою.Але чи дійсно чим більше екранів – тим краще? Не всі з цим погоджуються. Автомобільний журналіст Джек Барут, на мою думку, справедливо стверджував, що “екрани – для простонародья”, вказуючи на те, як швидко повнорозмірні LCD-панелі переходять від преміальних автомобілів до дешевих китайських седанів, а в випадку Porsche – навпаки.Саме тому Bugatti, наприклад, зробила ставку на механічні, шестерневі приладові панелі для нової моделі Tourbillon. Це дороге, старомодне рішення наголошує на майстерності виконання замість пікселів. Коли ми тестували Rolls-Royce Spectre, фізичні елементи керування так само виглядали переконливо.Хочете ще один приклад? Згадайте 1970-ті та початок 1980-х років, так звану кварцову кризу, коли LED- та цифрові годинники переконали всіх, що механічні стрілки застаріли. Протягом багатьох років червоні цифри та кварцові мікросхеми були символом сучасності. Аж поки вони не з’явилися у всіх і раптом втратили свою привабливість.Така ж історія може розгорнутися в автомобільних салонах, де світні панелі приладів, заповнені екранами, обіцяють майбутнє, але ризикують старіти, як ті колись бажані цифрові годинники, ставши жертвами власної одноразовості та безликої блискучесті.
З одного боку, цифрові приладові панелі пропонують беззаперечну зручність, персоналізацію та інтеграцію технологій. З іншого боку, вони ризикують зробити автомобілі ще більш одноразовими, взаємозамінними та менш особливими – до того ж, через кілька років вони покажуть свій вік, оскільки технології розвиваються дуже стрімко. Достатньо поглянути на мультимедійні системи 2000-х років.Ми не стверджуємо, що екрани повинні повністю зникнути, але, можливо, вони повинні навчитися певним манерам. Використовуйте їх там, де це має сенс, наприклад, для розваг, навігації або додаткових покажчиків, а потім дозвольте справжнім фізичним елементам керування робити решту, замість того, щоб покладатися виключно на сенсорні екрани.Кнопки, перемикачі та регулятори не тільки приємніші у використанні, вони також дають дизайнерам свободу для створення інтер’єрів знову з деякою особистістю, замість однакової естетики скляних плит, яку кожен бренд тепер називає “мінімалізмом”, що зазвичай означає один гігантський екран, який простягається від кута до кута.Тому ми звертаємося до вас: чи подобається вам гнучкість і високотехнологічний vibe цифрових панелей приладів, чи ви б хотіли, щоб більше виробників повертали безчасні механічні циферблати?
Ця дискусія про екрани в автомобілях відображає ширшу культурну боротьбу між технологічним прогрессом і традиційними цінностями якості. Хоча цифрові інтерфейси пропонують безпрецедентний рівень функціональності, вони також створюють уніфікований, стандартизований досвід, який може зменшити унікальність різних автомобільних брендів. Автовиробники стоять перед складним вибором: чи слідувати за тимчасовими трендами, чи інвестувати в дизайн, який витримає випробування часом. Майбутнє, ймовірно, лежатиме в гібридному підході, де передові технології поєднуються з тактильними, ретельно виконаними фізичними елементами, що створює баланс між інноваціями і безчассям.

