/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F209%2Fc95b7bb3c3a26eb5c5ddc2e930a54f97.png)
Російський «тіньовий флот» забруднює нафтою європейські моря
Про це йдеться у розслідуванні журналістської групи SourceMaterial, передає Укрінформ з посиланням на Politico.
Наголошується, що тільки за останній рік щонайменше п’ять російських танкерів, які залучені до обходу антиросійських санкцій, залишили сліди нафтових розливів біля берегів Європи. Два з них уже перебували під британськими санкціями, коли забруднили море.
Міністр енергетики Латвії Каспарс Мелніс назвав те, що відбувається, «величезною проблемою» і попередив, що Європі «дивом вдається уникати екологічної катастрофи».
«Тіньовий флот – це небезпечна спроба Путіна зберегти нафтові доходи, забруднюючи моря», – заявив речник британського МЗС та додав, що російська сторона використовує судна, які «ігнорують елементарні стандарти безпеки і наражають Європу на ризик масштабних екологічних катастроф».
Розслідувачі посилаються на супутникові знімки, надані організацією SkyTruth, та дані про судноплавство з платформи Kpler, які підтверджують, що танкери «тіньового флоту» продовжують діяти практично безконтрольно.
За даними аналітичної компанії Lloyd's List Intelligence, до складу цього флоту входить близько 1300 суден. Їхню діяльність пов'язують не лише з численними розливами нафти, а й із пошкодженнями підводної інфраструктури в європейських водах.
Зазначається, що європейська влада намагається протистояти цьому – до чорного списку Євросоюзу внесено 444 судна, яким заборонено заходити до портів ЄС або користуватися західними страховими та логістичними послугами. Велика Британія запровадила санкції проти 450 танкерів.
Експерти, опитані Politico, попереджають, що багато суден «тіньового флоту» перебувають в аварійному стані, не застраховані і фактично не підзвітні міжнародним регуляторам. Це збільшує ризик катастрофічних витоків, наслідки яких може відчути весь континент.
За розрахунками Центру досліджень енергетики та чистого повітря, усунення наслідків одного великого розливу нафти може коштувати 1,4 млрд євро. Якщо власника судна неможливо встановити, ці витрати ляжуть на європейських платників податків, повідомляє Politico.
Як повідомляв Укрінформ, Данія посилює контроль за нафтовими танкерами, що проходять через її води, на тлі зусиль Європи щодо протидії «тіньовому флоту», який допомагає Росії обходити санкції.
Фото: Е-Крим

