/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F434%2F4f39571ae9ed68e22cf92a98e4a695d9.jpg)
Як залишатися на звʼязку під час тривалих відключень світла
Через масовані обстріли енергетичної інфраструктури 10 жовтня у багатьох областях України ввели аварійні відключення світла.
Міністерство цифрової трансформації України опублікувало поради, як залишатися на зв'язку та не втратити інтернет під час тривалих знеструмлень.
У відомстві нагадали, що цієї ночі Київ та дев'ять областей України опинилися під комбінованою атакою країни-терориста. Зараз у цих регіонах діють спеціальні графіки аварійних знеструмлень, та, попри це, українці залишаються зі зв’язком.
"Оператори мобільного зв’язку були готові до таких ситуацій: їхні інженерні бригади працюють у посиленому режимі, а базові станції переходять на акумуляторні батареї та генератори, щоб забезпечити українців критично важливим звʼязком", — зазначили у Мінцифри.
Як залишатися на зв'язку
Українцям також рекомендують підготуватися до блекаутів, щоб максимально ефективно використовувати наявний ресурс і завжди бути на зв’язку. Ось декілька корисних порад:
Порада № 1. Завчасно завантажити "Мапу Пунктів незламності в "Дії" — з головного екрана застосунку. Так можна завжди знайти найближче місце, де можна зарядити телефон, під'єднатися до Інтернету або зателефонувати рідним.
Порада № 2. Щоб мати стабільний домашній інтернет навіть під час тривалих знеструмлень, потрібно під'єднатися до провайдерів, що використовують технологію XPON, яка дає змогу мати Інтернет до 72 годин під час блекаутів.
Порада № 3. Якщо зв’язок оператора погіршився або зник через перевантаження мережі чи пошкодження станції, варто скористатися національним роумінгом. Ця функція дасть змогу під’єднатися до мережі будь-якого іншого доступного оператора. Для цього потрібно:
- вимкнути автовибір мережі. На Android: налаштування — мобільна мережа (чи підключення) — оператор. На iOS: параметри — стільникові дані — вибір мережі;
- знайти та вибрати доступну мережу: Vodafone UA, UA-KYIVSTAR чи LIFECELL;
- якщо приєднатися не вдалося, варто спробувати ще раз або вибрати іншу мережу;
- перевірити можливість вихідного дзвінка чи SMS.

