Через величезні втрати на фронті Росія розпочала нову хвилю рекрутингової кампанії, намагаючись залучити якомога більше новобранців до своєї армії. Основний акцент у рекламі росіяни роблять на «службі без ризику» — публікують оголошення з обіцянками стабільної зарплати, соціального пакета та роботи у «тилу». Однак багато цих “тиловиків” зрештою опиняються на передовій й стають мішенню для українських дронів. Про це повідомляє Центр стратегічних комунікацій, посилаючись на аналітиків проєкту OpenMinds.
За їхніми даними, у першій половині 2025 року кількість рекламних оголошень про контрактну службу в російських соцмережах зросла більш ніж на 40%.
Дослідники проаналізували понад 132 тисячі рекламних повідомлень, 9 тисяч вакансій на платформах із пошуку роботи, а також запити користувачів «Яндекса».
Виявили такі тенденції:
- кількість оголошень про «безпечну службу» зросла до 20%;
- найбільше пропозицій стосується водіїв — до 20% усіх військових вакансій.
Експерти Центру стратегічних комунікацій зазначають, що російська пропаганда змістила акценти — від гасел про «патріотизм» до спроб подати військову службу як «спокійну роботу». Хоча в більшості випадків завербовані подібними оголошеннями росіяни опиняються на фронті.
Раніше повідомлялося, що на території Росії утримуються 220 політв’язнів із тимчасово окупованого Криму.