ШІ робить мислення підлітків швидшим, але більш поверхневим — дослідження
ШІ робить мислення підлітків швидшим, але більш поверхневим — дослідження

ШІ робить мислення підлітків швидшим, але більш поверхневим — дослідження

Оксфордський університет провів дослідження про вплив ШІ на навчання підлітків. Воно виявило, що учні стали мислити швидше, але більш поверхнево, повідомляє Business Insider.

Що сталося

Дослідники Оксфордського університету опитали 2000 британських учнів віком від 13 до 18 років. Воно виявило, що вісім із десяти опитаних підлітків використовують інструменти ШІ для виконання шкільних завдань, і майже стільки ж звертаються до них по допомогу у виконанні домашніх завдань.

Багато учнів сказали, що ці інструменти допомагають їм «думати швидше» і «розв’язувати складні завдання». Але є й негативні фактори.

Хоча понад 90% учнів заявили, що ШІ допоміг їм розвинути принаймні одну академічну навичку, шестеро з десяти також зазначили, що він шкодить їхнім здібностям в інших аспектах. Чверть опитаних заявила, що він зробив навчання «занадто легким», а кожен десятий — що ШІ обмежив креативність і зменшив потребу в критичному мисленні.

Вчителі поділяють схожі занепокоєння.

Кожен третій учень сказав, що їхні вчителі не впевнені у використанні ШІ на уроках. А 51% хотіли б отримати чіткіші вказівки від шкіл щодо того, коли відповідально використовувати ці інструменти.

Що далі

Дослідники з Оксфорда закликали школи впроваджувати грамотність у сфері ШІ, метакогнітивне навчання та підтримку вчителів. Це допоможе учням збалансувати швидкість з рефлексією та гарантуватиме, що вони навчатимуться не лише швидше, а й глибше.

В епоху ChatGPT та миттєвих відповідей наступне покоління учнів може вільно володіти ШІ. Але якщо їх не скерувати ретельно, вони ризикують стати тим, кого дослідники називають «синтетичними» мислителями: швидкими, ефективними та напрочуд здібними, але з втраченою глибиною, яку вимагає справжнє навчання.

Джерело матеріала
loader
loader