Нарешті якісне своє: презентували український додаток «Бробакс», який відкриває дітям світ без пропаганди
19 жовтня Суспільне мовлення провело публічну презентацію нового застосунку «Бробакс», який уже на старті пропонує понад 250 годин контенту для дошкільнят. Цей проєкт став важливим кроком до створення безпечного українського простору для наймолодших. Під час презентації я мав нагоду звернутися до гостей і розповісти, чому інвестиції у дитячий контент — це зовсім не про розваги, а про інформаційну безпеку країни.
У серпні багато українських медійників та й загалом суспільство були глибоко шоковані. Це сталося після дослідження ДМ, яке показало, що «Маша і Ведмідь» — найпопулярніший дитячий YouTube-канал в Україні. Росіяни зробили навіть українську озвучку, тепер Ведмідь співає під балалайку російські пісні в українському перекладі.
З одного боку це іронічно смішно, а з іншого — страшно. Тому, що від початку року і до моменту публікації дослідження цей канал зібрав 800 млн переглядів. Це принесло майже 2,5 млн доларів росіянам під час війни за рахунок монетизації від реклами.
Після цього народний депутат Ярослав Юрчишин написав звернення до поліції, і днями надійшла відповідь: опрацьовується питання санкцій. Це радує, бо шок не паралізує, ми боремося з російською дезінформацією, яка не полишає спроб окупувати наш інформаційний простір.
Але що натомість? Ще один привід для радості — що не маючи великих грошей Суспільне мовлення з року в рік нарощує свої потужності в контенті для дітей. У Наглядовій раді Суспільного я представляю інтереси дітей та молоді. П’ять років тому з ініціативи Наглядової ради була розроблена та прийнята Концепція мовлення для дітей та підлітків — щоб надати імпульсу в розвитку напряму, якого практично не існувало на момент створення Суспільного. Був лише Радіодиктант — який не є дитячим проєктом, але це величезна видима акція, яка залучає багато школярів і єднає їх навколо української мови. І ще була «Вечірня колисанка» на радіо — цей формат, до речі, ми зберегли: аудіоказки є і в новому додатку.
За ці роки — попри хронічне недофінансування, пандемію і війну — ми побудували лінійку медіапродуктів для дітей усіх вікових категорій. Від дошкільнят — до старшокласників.
Сьогодні ми, Суспільне, разом із вами відкриваємо ще одне віконце у більш безпечне медійне майбутнє для українських дітей. Для тих батьків, які хочуть, щоб їхні діти росли без «Маш і Ведмедів», для тих старшеньких, які дбають про своїх меншеньких, і насамперед для самих малят — ми створили застосунок «Бробакс».
Запрошую встановити його на кожен девайс вдома, щоби діти бачили перед собою приклади українських та європейських добрих, відважних, чуйних і чесних героїв — різноманітних, головне не пропагадистських.
Поки «Бробакс» є у смартфоні та має власний сайт, але чекайте скоро і на СмартTV. Безкоштовно і без реклами. І звісно, кількість контенту від сьогодні лише зростатиме! Для цього нам потрібна ваша підтримка: перегляди і згадки в соцмережах. А також потрібна підтримка держави — передовсім розуміння, що інвестиції в дитячий контент — це стратегічно важливе завдання для інформаційної безпеки.
Дякую усім, хто прийшов розділити радісну мить презентації додатку. Дякую команді Суспільного, яка працювала над застосунком: керівниці дитячого напряму Юлії Дичук, очільниці дирекції цифрових платформ Вікторії Мурованій, члену правління з питань радіо, ТБ та діджиталу Дмитру Хоркіну, голові правління Миколі Чернотицькому та усім-усім залученим у процес.
Бажаю гарних вражень від перегляду та прослуховування усього, що є на «Бробаксі»!
До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування спільних ідей та отримувати більше ексклюзивної інформації про стан справ в українських медіа.
Мабуть, ще ніколи якісна журналістика не була такою важливою, як сьогодні.

