/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F15%2F8029f59157fb6c8b090d724d195883c6.jpg)
Компакт Fiat, який не хотів здаватися, нарешті завершує свою історію
Stellantis підтвердив, що виробництво Fiat Tipo офіційно припиниться 30 червня 2026 року, завершивши 11-річний цикл моделі. Цей компактний автомобіль, який випускався в кузовах седан, хетчбек, універсал та кросовер, не отримає прямого наступника, оскільки Fiat зосереджується на інших проєктах.Спочатку планувалося припинити виробництво Tipo до 31 грудня 2025 року, однак турецька спільна компанія Tofas, яка керує заводом, погодилася продовжити контракт з Stellantis на шість місяців. Це рішення дозволить моделі залишатися на конвеєрі до середини 2026 року.Поточне покоління Tipo, відоме в Туреччині як Egea, дебютувало в 2015 році. Спочатку воно пропонувалося у версіях седан, хетчбек та універсал, а під час оновлення 2020 року до лінійки додали кросовер-хетчбек для розширення аудиторії. Через два роки Fiat представив підвищену версію універсала та м’який гібридний варіант, що допомогло відповісти на вимоги щодо екологічності та зміни в уподобаннях покупців.За останнє десятиліття Tofas випустив близько 700 000 одиниць Tipo, експортуючи їх у різні регіони. Незважаючи на ці обсяги, Stellantis вирішив не інвестувати в нове покоління, що означає кінець участі Fiat у цьому сегменті. Після завершення виробництва єдиним седаном Fiat у світовому масштабі залишиться південноамериканська модель Cronos.Замість розробки нового Tipo Fiat зосередиться на розширенні сімейства Panda. До 2027 року до лінійки додадуться фастбек-кросовер та більш традиційний позашляховик, які можуть зайняти ринкову нішу, подібну до Tipo Cross. Нова модель, ймовірно, збереже бюджетний характер, аналогічно Citroen C3 Aircross та Opel Frontera, і буде пропонуватися з бензиновими, м’якими гібридними та повністю електричними силовими агрегатами.Припинення виробництва Tipo відображає загальну тенденцію автовиробників до переходу на більш універсальні та екологічні моделі, особливо в компактному класі. Зростання популярности кросоверів та електромобілів робить традиційні седани менш привабливими для масового ринку, що пояснює стратегію Fiat щодо розширення лінійки Panda. Турецький завод Tofas, ймовірно, переорієнтується на випуск нових моделей Stellantis, що дозволить зберегти робочі місця та конкурентоспроможність у регіоні.

