Штучний інтелект "Дія.АІ", який допомагає команді підтримки державного сервісу “Дія”, самостійно опрацював понад 500 тисяч діалогів із користувачами. Про це повідомив віцепрем’єр-міністр, міністр цифрової трансформації України Михайло Федоров.
За його словами, AI-консультант здатен самостійно відповідати на 85% усіх звернень громадян. У разі виявлення унікальних чи складних випадків до роботи долучають операторів. Такий підхід, за словами міністра, дозволяє підвищити ефективність команди підтримки та зробити державні послуги ще доступнішими.
“Майбутнє — за агентивними державами. Ми продовжуємо рухатися до формату взаємодії, де українці отримують послуги миттєво й зручно. АІ-консультант — один із ключових інструментів для посилення команди”, — зазначив Федоров.
AI-консультант у “Дії” здатен розпізнавати продукти, проблеми та контекст запитів, завдяки чому оператори можуть зосередитися на більш комплексних зверненнях. Міністр наголосив, що вони прагнуть “зробити Україну AI-дружньою державою”, де штучний інтелект стане повноцінним елементом взаємодії громадян із державними сервісами.
Нагадаємо, що “Дія.АІ” почав працювати на порталі “Дія” у вересні цього року. Віртуальний агент не лише відповідає на запитання користувачів, а й надає державні послуги безпосередньо в чаті. Це перший у світі державний AI-агент, який працює у такому форматі. Наразі система перебуває у бета-тестуванні.
Першою послугою, доступною через чат, стала довідка про доходи. Для її отримання користувачеві достатньо написати: “Потрібна довідка про доходи” — і документ з’явиться в особистому кабінеті.
Крім того, “Дія.АІ” може розповідати про інші державні сервіси, наприклад, як відкрити ФОП або отримати “пакунок малюка”. Також агент допомагає громадянам у складних життєвих ситуаціях — наприклад, якщо будинок пошкоджено, система миттєво пропонує скористатися програмою єВідновлення та надає покрокову інструкцію для отримання компенсації від держави.