Нова міністерка культури, чому радіо прагне в онлайн, навіщо Безугла прийшла в ютуб. Що почитати на «Детекторі»
Нова міністерка культури, чому радіо прагне в онлайн, навіщо Безугла прийшла в ютуб. Що почитати на «Детекторі»

Нова міністерка культури, чому радіо прагне в онлайн, навіщо Безугла прийшла в ютуб. Що почитати на «Детекторі»

Новини і дайджест матеріалів «Детектора медіа».

Субота, 25 жовтня 2025 року

Привіт. На зв’язку редактор текстів «ДМ» Євген Бриж і вся наша команда, яка продовжує працювати попри всі складнощі. Ділюся новинами й текстами, які вам не слід пропускати.

ПОЛІТИКА І КУЛЬТУРА. Одна з головних новин тижня, що минає, — призначення нової міністерки культури. Нею стала Тетяна Бережна — і вже привернула увагу «Антоніни» першою ж своєю промовою. Читайте детальніше в матеріалі «“Саме культура пояснює, хто ми є, чому ми є і навіщо”. Про що говорила нова міністерка культури Тетяна Бережна у своїй промові» аналіз основних тез і пріоритетів, озвучених новопризначеною міністеркою культури у програмному виступі у Верховній Раді.

Історик і дослідник культури Антон Лягуша розповів в інтерв’ю «ДМ» під назвою «Новий український проєкт меморіалізації — це точка остаточного розриву з колонізаційним минулим» про концепцію нових підходів до національної меморіалізації та її роль у подоланні наслідків колоніального панування.

МЕДІА ТА МОНІТОРИНГ. Результати порівняльного моніторингу ефірного часу, тем, стандартів і ключових спікерів національного телемарафону та Першого каналу Суспільного — в черговому моніторингу телемарафону «Єдині новини» й ефіру Першого каналу Суспільного за 13—14 жовтня 2025 року.

«Батьківщина», «Свобода», Путін: огляд російських фейків за 14—21 жовтня 2025 року. Щотижневий дайджест основних дезінформаційних повідомлень російських медіа теж містить найцікавіше за сім днів зі світу викривлених дзеркал.

ПРОПАГАНДА ТА ФЕЙКИ. І далі про пропаганду. Рекомендую прочитати на «Детекторі» аналіз наративів російської пропаганди щодо «мирних» ініціатив Дональда Трампа та переговорів про «Томагавки» для України в тексті «США забагато вклали в Салорейх, щоб дозволити прогоріти інвестиції. Пропаганда — про останні “миротворчі ініціативи” Трампа». Хоча б з тієї причини, що ворога та його погляди потрібно знати, щоб ефективно протидіяти.

МЕДІАРИНОК. Завжди цікаво почути практиків і провідних менеджерів компаній. Це свіжі й незаїжджені думки, підкріплені щоденними діями. От і радіоменеджер Денис Козлітін в інтерв’ю Наталці Даньковій постулював: «Усі доходи будемо інвестувати у розвиток онлайн-радіо, але нас і надалі цікавить частота у Львові». Читайте за лінком про стратегію розвитку, інвестиції в онлайн-сегмент і плани щодо отримання нових FM-частот. Хоча онлайн тепер, зі слів Козлітіна, навіть для радіо — пріоритет.

«Сила уваги: як великі екрани формують знання бренду» — це аналітичний матеріал про вплив телевізійної реклами та великих екранів на ефективність формування знання та впізнаваності бренду.

За складною і поки не дуже поширеною абревіатурою SLAPP ховається практика закидати журналістів, активістів, розслідувачів позовами, щоб паралізувати їхню роботу чи вплинути на неї. Ось медіаюристка Оксана Нестеренко пояснює Світлані Остапі: «Проблема SLAPP-позовів стала глобальною. CASE зафіксувала 1049 випадків таких позовів із 2010 по 2023 рік».

ДИСКУСІЇ. Продовжуємо інформувати про тематичні панелі на «Донбас Медіа Форумі». Наступний матеріал — щодо змін у патернах медіаспоживання української аудиторії: «Головне — “заглянути” людям у мозок. Дискусія про медіаспоживання на ДМФ».

«Сталий розвиток медіа в умовах війни: нові виклики, можливості та роль донорів» — це аналітика щодо фінансової стійкості українських медіа, ключових викликів і важливості донорської підтримки. Теж із ДМФ.

СУСПІЛЬНЕ. Наша відповідь «Маші та Ведмедю». Суспільне вкотре показало, для чого створене й на що витрачає гроші. У матеріалі «“Це стратегічна інвестиція в майбутнє”. Суспільне презентувало цифровий додаток “Бробакс”» є огляд нового цифрового застосунку від Суспільного мовлення, розробленого для дитячої аудиторії.

ЮТУБ. «Методички Безуглої, булінг у школі й опера у коричневих колготках: про що говорять у ютубі» — це огляд і критика українського ютуб-контенту, що охоплює політичні, соціальні та культурні теми від Марії Спалєк. Цього разу вона описує бесіди з Мар’яною Безуглою, Севгіль Мусаєвою, Яриною Ключковською, іншими спікерами. Загалом це майже п’ять годин відео. Ну або відкривайте наш текст і читайте найцікавіше.

Наразі це все.

Дякуємо, що дочитали цей лист до кінця.

Більше текстів наших авторів у різних форматах ви можете читати у фейсбуці, інстаграмі, телеграмі, вотсапі, вайбері, іксі (твіттері) та на сайті «Детектор медіа». Весь зворотний зв’язок також пишіть сюди — нам на пошту. А ще всією командою ми будемо вдячні, якщо порекомендуєте підписатися на цю розсилку вашим колегам та друзям і задонатите нам та іншим якісним медіа, які зараз потребують підтримки.

До зустрічі!

Євген Бриж і ваша команда «ДМ»

LIKED THE ARTICLE?
СПОДОБАЛАСЯ СТАТТЯ?
Help us do more for you!
Допоможіть нам зробити для вас більше!
Команда «Детектора медіа» понад 20 років виконує роль watchdog'a українських медіа. Ми аналізуємо якість контенту і спонукаємо медіагравців дотримуватися професійних та етичних стандартів. Щоб інформація, яку отримуєте ви, була правдивою та повною.

До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування спільних ідей та отримувати більше ексклюзивної інформації про стан справ в українських медіа.

Мабуть, ще ніколи якісна журналістика не була такою важливою, як сьогодні.
Долучитись
Джерело матеріала
loader