Пенсії та соцдопомогу можуть призупинити: 7 актуальних запитань, як пройти верифікацію
Одержувачів соціальних виплат регулярно лякають призупинкою виплат. Здається, тільки ось всі, кому потрібно, ідентифікувалися та заспокоїлися, але все починається знову. У Пенсійному фонді наголошують, що ідентифікація є обов’язковою процедурою та має проводитися щороку до 31 грудня.
1. Що таке фізична верифікація?
Фізична верифікація ‒ це спосіб однозначної ідентифікації отримувача державної виплати. Така процедура дає змогу актуалізувати дані особи для подальшого отримання пенсій, певних державних послуг та соціальних допомог. В ПФУ зазначають: це міжнародна практика перевірки, що особа жива та особисто отримує призначені їй кошти.
2. Кому та коли потрібно пройти ідентифікацію?
Як повідомили у ПФУ, окремі категорії пенсіонерів мають пройти ідентифікацію до 31 грудня 2025 року, а окремі категорії отримувачів соціальних виплат ‒ до 01 листопада 2025 року.
Ідентифікацію до 31 грудня 2025 року необхідно пройти:
- громадянам, які отримують пенсійні або страхові виплати і постійно проживають на тимчасово окупованих територіях;
- особам, які після 24 лютого 2022 року виїхали з окупованих регіонів і не стали на облік як внутрішньо переміщені особи;
- громадянам, які перебувають за кордоном і продовжують отримувати пенсійні виплати.
Водночас, громадянам, які перебувають за кордоном і отримують пенсію на підставі міжнародних угод України з іншими державами, проходити додаткову ідентифікацію не потрібно.
Для окремих категорій громадян кінцевим терміном проходження ідентифікації визначено 01 листопада 2025 року. Йдеться про одержувачів державних соціальних допомог, які на початок повномасштабного вторгнення перебували на обліку в органах соціального захисту населення, розташованих на тимчасово окупованих територіях або територіях активних бойових дій та після 24 лютого 2022 року не звертались із заявами про продовження виплати на інших територіях. Процедура стосується, зокрема, осіб з інвалідністю, дітей з інвалідністю, а також осіб, які не мають права на пенсію.
3. Як пройти верифікацію особисто?
Пенсійний фонд України пропонує кілька способів проходження ідентифікації.
Спосіб 1. Особисто відвідати сервісний центр Пенсійного фонду України або банківську установу, через яку одержувач отримує виплату.
Спосіб 2. Через закордонну дипломатичну установу України отримати документ, що посвідчує факт, що особа є живою, написати заяву в довільній формі про продовження виплати пенсії та надіслати поштою до Пенсійного фонду України за місцем реєстрації.
Інфографіка: Пенсійний фонд України
4. Як пройти відеоідентифікацію (дистанційно)?
Верифікацію можна зробити дистанційно через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України, портал «Дія» та засоби відеозв’язку.
Щоб пройти відеоідентифікацію, необхідно:
- Авторизуватись на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України.
- Натиснути категорію «Ідентифікація у режимі відеоконференцзв’язку».
- Заповнити необхідні поля форми (особисті дані особи), вказати адресу електронної пошти та номер телефону для зв’язку з фахівцем ПФУ, обрати платформу проведення відеозв’язку (скайп, телеграм, вайбер, вотсАп, міт, сигнал або зум) та вказати додаткові потреби (переклад жестовою мовою, помічника/асистента).
- Дати згоду на обробку персональних даних та натиснути «Подати заяву».
Термін очікування проведення ідентифікації складає від 10 робочих днів до 30 календарних днів з дати подання заяви. Для узгодження часу та способу проведення відеоідентифікації зателефонує фахівець ПФУ.
Детально про це можна прочитати тут.
5. Що буде, якщо не пройти ідентифікацію?
У разі, якщо пенсіонером або отримувачем соціальної виплати не буде пройдено процедуру ідентифікації до визначеного терміну, нарахування пенсії або соціальної допомоги буде призупинено. Поновити виплати та отримати кошти можна буде після виконання вимог щодо підтвердження особи.
6. Як дізнатися, чи потрібно проходити індентифікацію?
В Україні працює електронний сервіс "Моя ідентифікація", який дозволяє пенсіонерам перевірити проходження ідентифікації та уникнути зупинки пенсійних виплат. Сервіс доступний у особистому кабінеті на порталі ПФУ і показує дату та джерело останньої ідентифікації, повідомляє ПФУ.
Щоб скористатись сервісом, потрібно зробити кілька кроків.
Крок 1. Зайдіть на вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України www.portal.pfu.gov.ua.
Крок 2. Авторизуйтесь одним зі способів: за допомогою кваліфікованого електронного підпису КЕП (детально про те, як отримати КЕП, ми писали тут) або "Дія.Підпис", або ID.GOV.UA. Увійдіть в особистий кабінет.
Крок 3. У меню ліворуч оберіть рубрику «Моя ідентифікація».
Якщо у особистому кабінеті пенсіонера сервіс не відображається, потрібно оновити сторінку, натиснувши клавішу F5.
7. Де можна уточнити інформацію?
Як повідомляють у ПФУ, отримати дистанційну консультацію або звернутися за роз’ясненнями можна, зателефонувавши на «гарячу» лінію Головного управління за номерами (095) 802-61-38, (095) 117-16-28, (068) 300-40-86, з понеділка по четвер - 8:00-17:00, у п’ятницю – 8:00-15:45.

