Американські розробники представили новий військовий літак SM-940K
Американські розробники представили новий військовий літак SM-940K

Американські розробники представили новий військовий літак SM-940K

Американська компанія Stavatti Aerospace представила свій новий проект стратегічного літака-заправника SM-940K, розроблений у межах програми Next Generation Air-refueling System (NGAS) — ініціативи ВПС США зі створення наступника для нинішніх KC-135R Stratotanker і KC-10A Extender, а також доповнення флоту KC-46A Pegasus. Програма передбачає розробку універсальної платформи, здатної працювати у складних бойових умовах, виконувати функції дозаправляння, транспортування та ретрансляції зв’язку, забезпечуючи більшу дальність, гнучкість і живучість.

SM-940K — це високошвидкісний двомоторний дозаправник, створений на базі цивільного лайнера SM-920. Його довжина становить 45,7 м, розмах крил — 37,8 м, висота — 13,1 м, а злітна маса перевищує 226 тонн. Літак здатний перевозити 162 тонни корисного вантажу, а запас палива для передачі іншим літакам сягає 136 000 кг (300 000 фунтів) — більше, ніж у всіх нині чинних західних аналогів. Максимальна дальність польоту — 25 000 км, а крейсерська швидкість — до 0,97 Маха.

Конструкція літака виготовлена з легких композитних та металевих сендвіч-панелей, що підвищує міцність при зменшенні ваги. Аеродинамічна схема з «М-крилом» і змінними повітрозабірниками забезпечує ефективність у широкому діапазоні швидкостей. SM-940K може одночасно здійснювати дозаправляння до трьох літаків — через одну стрілу типу «flying boom» і три системи «hose-and-drogue».

Серед можливих силових установок розглядаються Pratt & Whitney PW1133G-JM, GE CF6−80C2B та Rolls-Royce Trent 7000, кожен із тягою близько 147 кН, що забезпечує загальну тягу понад 294 кН (66 000 фунтів). Вартість одного літака оцінюється приблизно у $ 300 млн, а година польоту — близько $ 18 600.

За дальністю польоту SM-940K перевершує не лише KC-10A (20 500 км) і Airbus A330 MRTT (18 300 км), а й демонструє на 3 600 км більший запас, ніж концепція Lockheed Martin LMXT. Завдяки короткій дистанції зльоту (1 920 м) і посадки (1 030 м), літак може працювати з більшості військових баз, включно з Рамштайном, Ферфордом і Андерсеном.

Разом із SM-635 — малопомітним танкером нового покоління — SM-940K формує двокомпонентну пропозицію Stavatti для програми NGAS: один варіант орієнтований на високу місткість і швидкість, інший — на зниження радіолокаційної помітності в умовах загрози. Компанія позиціонує свій літак як єдину багатофункціональну платформу, здатну замінити одразу кілька типів заправників і підвищити ефективність операцій ВПС США у 2040-х роках.

Джерело матеріала
loader
loader