/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F434%2F84ca8b05ead92851e1ff90d0a858d3bc.jpg)
Американські розробники представили новий військовий літак SM-940K
Американська компанія Stavatti Aerospace представила свій новий проект стратегічного літака-заправника SM-940K, розроблений у межах програми Next Generation Air-refueling System (NGAS) — ініціативи ВПС США зі створення наступника для нинішніх KC-135R Stratotanker і KC-10A Extender, а також доповнення флоту KC-46A Pegasus. Програма передбачає розробку універсальної платформи, здатної працювати у складних бойових умовах, виконувати функції дозаправляння, транспортування та ретрансляції зв’язку, забезпечуючи більшу дальність, гнучкість і живучість.
SM-940K — це високошвидкісний двомоторний дозаправник, створений на базі цивільного лайнера SM-920. Його довжина становить 45,7 м, розмах крил — 37,8 м, висота — 13,1 м, а злітна маса перевищує 226 тонн. Літак здатний перевозити 162 тонни корисного вантажу, а запас палива для передачі іншим літакам сягає 136 000 кг (300 000 фунтів) — більше, ніж у всіх нині чинних західних аналогів. Максимальна дальність польоту — 25 000 км, а крейсерська швидкість — до 0,97 Маха.
Конструкція літака виготовлена з легких композитних та металевих сендвіч-панелей, що підвищує міцність при зменшенні ваги. Аеродинамічна схема з «М-крилом» і змінними повітрозабірниками забезпечує ефективність у широкому діапазоні швидкостей. SM-940K може одночасно здійснювати дозаправляння до трьох літаків — через одну стрілу типу «flying boom» і три системи «hose-and-drogue».
Серед можливих силових установок розглядаються Pratt & Whitney PW1133G-JM, GE CF6−80C2B та Rolls-Royce Trent 7000, кожен із тягою близько 147 кН, що забезпечує загальну тягу понад 294 кН (66 000 фунтів). Вартість одного літака оцінюється приблизно у $ 300 млн, а година польоту — близько $ 18 600.
За дальністю польоту SM-940K перевершує не лише KC-10A (20 500 км) і Airbus A330 MRTT (18 300 км), а й демонструє на 3 600 км більший запас, ніж концепція Lockheed Martin LMXT. Завдяки короткій дистанції зльоту (1 920 м) і посадки (1 030 м), літак може працювати з більшості військових баз, включно з Рамштайном, Ферфордом і Андерсеном.
Разом із SM-635 — малопомітним танкером нового покоління — SM-940K формує двокомпонентну пропозицію Stavatti для програми NGAS: один варіант орієнтований на високу місткість і швидкість, інший — на зниження радіолокаційної помітності в умовах загрози. Компанія позиціонує свій літак як єдину багатофункціональну платформу, здатну замінити одразу кілька типів заправників і підвищити ефективність операцій ВПС США у 2040-х роках.


/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Fadmin%2F09f7e937-ebb5-4267-be2e-b3bf04365b41.jpeg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F53%2Fba476261e145a76e2f759955fc23d99f.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F432%2F7366642db13fd15abe518be305a0dbd5.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F9%2F3a93ee3b7e4af1f2f48002163d9bfb3a.png)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F46%2F3c96153ed44f0646ad516002a2759816.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F1%2Fd863d3d778d4ee3417b64143a3cd4d0d.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F432%2Fe8169704a4c583cd8e09866be7bd3fa7.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F8%2F1ae73074dffb0419f15dbe661cbd5625.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F8%2F26f8ed4036192998c17aad24831ac7c4.png)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F9%2F1c538766a5f7366e2d4b57d5131de5ee.png)