/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F103%2F5bce367578f162d429f17a5a1cad99cf.jpg)
Європейські виробники автобусів мають середню рентабельність 2,5%
Рентабельність європейської автобусної галузі в період з 2019 по 2024 рік склала в середньому всього 2,5%, хоча були часи, коли деякі виробники досягали 8–10%. Такі дані наводяться у звіті Центру майбутньої мобільності McKinsey. Повідомляється, що зростаюча конкуренція, і перехід до технологій з нульовим рівнем викидів і автономних технологій роблять додатковий тиск на рентабельність.
У дослідженні наголошується, що європейські OEM-виробники могли б «потенційно знизити загальні витрати на міські електробуси до 50% за декількома напрямками», якби перейняли ефективність виробництва, що спостерігається у китайських конкурентів. Тільки у виробництві зниження витрат на 20–25% може бути досягнуто за рахунок «оптимізації виробничих площ, підходів «розумних фабрик» та автоматизації з використанням штучного інтелекту та робототехніки».
McKinsey про прибутковість виробників автобусів
Крім контролю витрат, McKinsey виділяє три ключові галузі, в яких OEM-виробники можуть підвищити свою ефективність: зміцнення своїх унікальних торгових пропозицій, оптимізація структури витрат та розширення за рахунок стратегічного партнерства. З комерційної точки зору сукупна вартість володіння залишається вирішальним фактором для 18–20% операторів, тоді як 20–25% покупців автопарків потребують гнучких фінансових рішень для придбання транспортних засобів.
Згідно зі звітом, «пріоритети та проблеми покупців автобусів стають все більш різноманітними, що визначаються типом транспортного засобу, розміром автопарку та варіантами використання», що робить диференціацію пропозицій, орієнтованих на клієнта, вкрай важливою. Опитування компанії серед європейських покупців автобусів показує, що місцеві бренди лідирують за безпекою та якістю, тоді як китайські OEM-виробники конкурують за ціною та гарантійним обслуговуванням. На думку McKinsey, європейські виробники можуть посилити свою цінність, пропонуючи гарантії безвідмовної роботи, передові системи допомоги водієві та сертифікований ресурс акумуляторів, одночасно протидіючи ціновій конкуренції, яка базується на підтвердженій економії сукупної вартості володіння (TCO) та післяпродажній підтримці.
Партнерство розглядається як ще один шлях стратегічного зростання. У дослідженні згадується “недавнє придбання європейського OEM-виробника азіатським виробником” (мова йде про IVECO й Tata Motors ) як приклад того, як горизонтальна інтеграція може підвищити конкурентоспроможність на кількох ринках. Також розвивається вертикальна співпраця, наприклад, спільна розробка архітектур з нульовим рівнем викидів або програмно-визначуваних платформ.
У звіті зроблено висновок про те, що в умовах скорочення маржі та підвищення технологічної складності європейські виробники автобусів «мають скоригувати свої стратегії, інакше вони ризикують поступитися своєю перевагою більш низьковитратним конкурентам, особливо в сегменті з нульовим рівнем викидів».
