Укрзалізниця відповіла на популярні питання щодо безкоштовних 3000 км
Укрзалізниця відповіла на найбільш популярні питання щодо нової державної підтримки у вигляді безоплатних 3000 кілометрів. Компанія зазначила, що деталі програми ще опрацьовується.
Чому саме 3,000 км?
Ця відстань символічно покриває найдовший наявний залізничний маршрут Україною туди-зворотно (із Запоріжжя до Ужгорода), тож дасть можливість відкрити країну всім, де б хто не жив.
Якщо мені не потрібно або я не зможу їх використати?
Думаємо і над опціями щодо невикористаних кілометрів, щоб дати можливість їх спрямувати з користю.
Не вистачає квитків на поїзди і так, куди ж ще додавати пасажирів?
«3,000 кілометрів» покликані розвантажити найпіковіші періоди: чимало пасажирів готові змінювати дату і навіть місяць подорожі за суттєво нижчої ціни. Для порівняння: у серпні, коли надскладно взяти квитки хоч кудись, залізниця перевозить 2,6 млн пасажирів, а в лютому лише 1,9 млн. Відповідно, в період з меншим навантаженням є можливість дозаповняти місця й перевозити додатково пасажирів, не нарощуючи витрати.
До того ж, в «низький сезон» додаткові можливості подорожувати можуть дати поштовх іншим суміжним сферам внутрішнього туризму, адже це низький сезон і для них. Попрацюємо над спільними пропозиціями із цілими громадами, які захочуть в «низький сезон» відкрити людям цікаві можливості у них;
Також «кілометрами» зможемо заохочувати поїздки у дні з меншим навантаженням (наприклад, не в п’ятницю ввечері до Львова, коли їдуть усі, а, скажімо, у вівторок чи ранковим поїздом за «кілометри»);
У періоди, коли на залізничні перевезення підвищений попит (той же грудень) – фокус програми буде на тому, щоб допомогти жителям прифронтових громад, які найбільше потерпають від обстрілів та знеструмлень: поїздки «за кілометри» будуть доступними саме для поїздів звідти.
Пасажирські перевезення збиткові. Хто перекриватиме збитки?
Ця програма розгортається паралельно зі стартом системної (хай поки й лише часткової) компенсації реальної собівартості пасажирських перевезень. Це покращить ситуацію для залізниці, а разом із тим збереже доступність подорожей для всіх українців;
А паралельно вводитимуться додаткові сервіси для тих, хто готовий платити – в категоріях СВ, 1 клас, міжнародні поїзди. Відповідні додаткові доходи перекриватимуть вартість поїздок «за кілометри», щоб не збільшувати потребу в державному фінансуванні.
Ресурсу ледь вистачає на заробітні плати залізничників, галузь критично недофінансовано
«3,000 кілометрів розгортаються паралельно із стартом системної державної підтримки пасажирських перевезень Укрзалізниці. Перехід на покриття реальних витрат пасажирських перевезень державою якраз дозволить покращити фінансову ситуацію залізниці, зберігати робочі місця.
Також Укрзалізниця анонсувала подорожчання квитків через перехід до європейської моделі фінансування реальної вартості пасажирських перевезень.
- Це – європейська практика й, звичайно, для нас в Україні зараз це дуже актуально: більшість «не потягне» квитки по їхній реальній ціні, а зберігати залізничні маршрути в т.ч. до прифронтових міст життєво необхідно. Фінансування потрібне, щоб виплачувати безперебійно зарплати залізничникам, оперативно відновлювати інфраструктуру, їхати навіть за відсутності електрики, — зазначили в УЗ.
- 1 листопада президент Зеленський анонсував пакет "зимової підтримки", куди увійде до 3000 км залізницею безкоштовно.
- Програма безкоштовних 3000 км поїздок Україною стимулюватиме подорожі у непікові періоди, заявили в УЗ.

