Майже 400 млн грн публічних видатків за останні два роки отримали компанії, що видають газети і журнали, — YC.Market
Загальний обсяг публічних видатків для компаній, які займаються видавництвом газет, журналів і періодичних видань, з 1 січня 2023 року до 15 жовтня 2025 року сягнув 393,4 млн грн. Кошти були розподілені між 429 зареєстрованими компаніями. Про це йдеться в дослідженні YC.Market.
У межах участі команди YC.Market в Donbas Media Forum реалізували дослідження зареєстрованих юридичних осіб, які мають основний вид економічної діяльності 58.13 «Видання газет» або 58.14 «Видання журналів і періодичних видань» в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (ЄДР), які оприлюднили ненульовий дохід за 2024 рік.
Згідно з результатами дослідження, найбільша кількість таких компаній, які подають фінансову звітність, зосереджена у Києві — 186 компаній. Крім того, серед лідерів з найбільшою кількістю зареєстрованих компаній — Львівська (48), Одеська (33), Дніпропетровська (32) та Київська області (34).
Найменше юридичних осіб, які мають основний вид економічної діяльності 58.13 або 58.14 зареєстровано у Херсонській (6), Донецькій (8), Запорізькій (9), Чернівецькій (10) та Тернопільській (10) областях.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F81%2Fc8ce75fd85af09d2f3ae2958a050f222.png)
Команда також дослідила розподіл та кількість публічних видатків — коштів з держбюджету, місцевих бюджетів (обласних, міських, селищних) та іноді з фондів державних підприємств чи установ, якщо ті виступають розпорядниками бюджетних коштів.
Загальний обсяг сягнув 393,4 млн грн, які були розподілені між 429 компаніями за два роки. Найбільші суми зосереджені у Києві — 100,1 млн грн, які отримали 51 компанія, що становить майже 26,% усіх видатків.
Серед лідерів за кількістю видатків:
- Дніпропетровська область (79 млн грн для 17 компаній)
- Харківська область (72,3 млн грн для 19 компаній)
- Львівська область (14,3 млн грн для 29 компаній)
- Івано-Франківська область (14,0 млн грн для 13 компаній).
Натомість найменші видатки зафіксували у Херсонській, Луганській, Запорізькій, Донецькій і Тернопільській областях.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F81%2F9f5c7b2665d65fb47d37b90798ff3774.png)
За даними Єдиного вебпорталу використання публічних коштів, за два роки 20 компаній отримали найбільші фінансові надходження з державного та місцевих бюджетів, фондів державних підприємств чи установ, якщо ті виступають розпорядниками бюджетних коштів. З переліком можна ознайомитись нижче.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F81%2F0833a7f66f0cb359021ec90fbbc3e4ca.png)
- Чому система друкованих регіональних/локальних медіа важлива для системи державних стратегічних комунікацій
- Олександр Харченко: Поки друковані медіа на межі виживання, створення співрегулівного органу для них не в пріоритеті
- Медіа ландшафт друкованих медіа в Україні - 2024
Фото: Pexels
До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування спільних ідей та отримувати більше ексклюзивної інформації про стан справ в українських медіа.
Мабуть, ще ніколи якісна журналістика не була такою важливою, як сьогодні.

