75% українців отримують інформацію через месенджери, — дослідження Gradus
75% українців отримують інформацію через месенджери, — дослідження Gradus

75% українців отримують інформацію через месенджери, — дослідження Gradus

Лідером залишається Telegram — його щотижня використовують 92% опитаних користувачів.

Gradus оприлюднив результати нового дослідження «Медіаспоживання 2025», яке демонструє, як змінюються звички українців у цифровому просторі. Про це повідомила пресслужба дослідницької компанії.

Згідно з результатами дослідження, 44% українців щодня перебувають у месенджерах понад три години, 36% стільки ж часу проводять на відеоплатформах, 30% — у соціальних мережах, тоді як телевізор залишається важливим лише для 17% аудиторії. 

Майже всі опитані (91%) споживають контент саме зі смартфона, і ця тенденція не має вікових винятків, кажуть дослідники.

У 2025 році серед українців стали популярнішими гумористичні шоу та стендапи — аудиторія таких форматів зросла з 49% до 54%. Інтерес до спортивних програм зріс із 31% до 35%, а подкасти слухають уже 29% опитаних — на 6% більше, ніж торік.

Месенджери залишаються головним каналом для споживання новин: 75% українців отримують інформацію через Telegram, Viber та інші сервіси. Їхня популярність не зростає, але зберігається на стабільно високому рівні, що, на думку дослідників, свідчить про сформовану звичку дізнаватися про події у форматі коротких повідомлень.

75% українців отримують інформацію через месенджери, — дослідження Gradus - Фото 1

60% опитаних використовують Facebook, Instagram чи інші платформи соцмереж для отримання новин (проти 56% торік). Водночас відеоплатформи, такі як YouTube, та Vimeo, збільшили свою частку з 51% до 54%. Відеоконтент продовжує ставати головним джерелом інформації, особливо серед молодшої аудиторії, йдеться в дослідженні.

На інтернет-сайтах новинний контент споживають 42% опитаних, тоді як на лінійному телебаченні — 27% (торік було 30%). Це, як кажуть у дослідницькій компанії, свідчить про довготривалу тенденцію зміщення довіри та уваги в бік цифрових каналів.

Коли йдеться про розважальний контент, то 61% українців головним місцем для дозвілля називають YouTube. За ним — соціальні мережі (58%) і месенджери (53%). 

Серед іншого зростає інтерес до стримінгових сервісів для музики та відео: 41% користуються Spotify або YouTube Music, що на 7% більше, ніж торік. Онлайн-кінотеатри також поступово розширюють аудиторію — з 31% до 34%, що свідчить про дозрівання українського користувача до платного, якісного контенту.

Лідером серед месенджерів залишається Telegram — 92% користувачів використовують його щотижня, і цей показник продовжує зростати. Другу позицію займає Viber, тоді як Facebook Messenger відновив частку після падіння минулого року. Водночас найбільший приріст демонструє WhatsApp — з 30% до 41% за рік.

Серед соцмереж перші позиції стабільні: Facebook залишається основною платформою для 72% користувачів, але Instagram продовжує нарощувати аудиторію — 67% (плюс 6% за рік). Найпомітніше зростання демонструє TikTok — з 49% до 54%. Ця мережа дедалі частіше використовується не лише для розваг, а й для отримання новин, особливо серед молоді.

Зростають також показники Pinterest, що свідчить про розширення нішевого візуального контенту. LinkedIn збільшив свою присутність до 7%, відображаючи інтерес українців до професійних спільнот і кар’єрного розвитку в діджиталі, йдеться у дослідженні.

Дослідницька компанія Gradus провела дослідження методом самозаповнення анкети в мобільному додатку Gradus. Вибірка відображає структуру населення міст з кількістю мешканців понад 50 тисяч у віці 18-60 років за статтю, віком, розміром населеного пункту та регіоном, за виключенням тимчасово окупованих територій та територій ведення активних бойових дій. Період проведення: 15-17 вересня 2025 року. Розмір вибірки: 1100 респондентів.

Нагадаємо, згідно з нещодавнім дослідженням організації «Інтерньюз–Україна», 37% українців отримують новини лише із соцмереж, тоді як 51% — поєднують кілька джерел. За доступ до медіа готові платити 22% опитаних користувачів новинних сайтів. Більшість з них (15%) могли б платити за умови, якщо вартість послуги складе не більше ніж 2 чашки кави.

Фото: Pexels

ГО «Детектор медіа» понад 20 років бореться за кращу українську журналістику. Ми стежимо за дотриманням стандартів у медіа. Захищаємо права аудиторії на якісну інформацію. І допомагаємо читачам відрізняти правду від брехні.
До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування ідей та створення якісних матеріалів, просувати свідоме медіаспоживання і разом протистояти російській дезінформації.
Долучитись
Теги за темою
дослідження Соцмережі
Джерело матеріала
loader
loader