/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F103%2F97304ef262b149002cd27cbede9a6585.jpg)
Тест-драйв нового Peugeot 3008 1.2 Hybrid: він зайняв нішу дизеля?
На цю зустріч Аutocentre.ua чекав з інтересом, тому що на українській презентації даний автомобіль зміг заінтригувати. І, погодьтеся, не звернути увагу на його виразний дизайн просто неможливо. Ба більше, в ньому можна одразу і не впізнати Peugeot. Хоча ось ця велика емблема та цифри переконливо доводять, що перед нами саме новий Peugeot 3008. І зараз ми з вами будемо з ним детально знайомитись.
Дизайн
Тим більше цікаво простежити історію поколінь від першого до вже третього. Подивитись, як еволюціонувала модель, що нового та цікавого привносила кожна з генерацій.
Peugeot 3008 з’явився 17 років тому, у 2008-му, і поєднав у собі риси компактвена і кросовера. Це був справжній мікс форматів. І незважаючи на не однозначне сприйняття її зовнішнього вигляду, модель вийшла цікавою і розпочала сучасну історію власних кросоверів бренду. Але за дизайн французи явно вирішили взяти реванш. У другому поколінні, що дебютували у 2016 році, відігрались по повній. Яскрава новинка у форматі кросоверу С-сегменту з класним концептуальним дизайном прийшлася покупцям до смаку. В Європі за 3008 вишикувались черги на кілька місяців, а продажі зросли більше ніж вдвічі.
Натяком на нове покоління став електроконцепт Inception з його більш різкими, подекуди геометричними формами, світловими та мультимедійними рішеннями. Що і казати, новий 3008 виглядає стильно, привабливо і вельми сучасно. І знову зміна форм фактору зі зміною поколінь. Тепер це кросфастбек або кросліфтбек чи просто кроскупе, як зараз модно. Корма 3008-го виглядає не менш цікаво, ніж його передня частина. Але разом з тим є до неї певне запитання. Та про це трохи згодом.
Поки що давайте глянемо на цікаві елементи. Наприклад, дах дуже стрімко переходить ось у такий спойлер з кумедними вушками. І це саме спойлер, тому що ось тут у середній його частині повітря може вільно проходити на скло і далі на такий собі невеличкий “duck tail”, який трохи загнутий до верху. Саме тому даний кузов можна називати кросліфтбеком.
Кути. Ви подивіться, як гарно дизайнери обіграли площини. Трохи зрізали кути, трохи сміливих вигинів. ламаних ліній, трикутників. Все це дещо нагадує попереднє покоління 3008-го. Тобто, якщо їх поставити поруч, спадковість проглядається. Ну, а тепер до того самого питання. Навіщо так різко рубанули корму при певних ракурсах в профіль? Наче її взяли, так і відрізали, типу: “Все, далі нічого не робимо”.
Але, по-перше, зараз так трендово і модно в автомобільному дизайні. По-друге, кормова і передня частина виглядають гармонійно і перегукуються між собою. 3008 виглядає дуже збалансовано.Завдяки багатьом елементам 3008 виділяється в потоці.
Варіанти оснащення
Габарити кросовера зі зміною покоління збільшились за всіма напрямами. + 10 см по довжині та ширині, + 6 см в колісній базі (тепер вона 2,74 метри) і кілька сантиметрів по висоті. І зазначимо, що саме до збільшеної ширини довелося звикати. І ви, мабуть, вже помітили, що в автомобіля доволі висока поясна лінія. Тобто, нижня частина дещо масивна, але натомість легка верхня. І особливо класно, як замаскували третю стійку. Легко, динамічно, прикольно виглядає. А в комбінації білого з чорним – тим більше. Вертикальна решітка радіатора пікселями розходиться до денних ходових вогнів. І вони ж- показчики поворотів. Вони мають певну анімацію, щоб цікавіше виглядати вночі.
Головна оптика на перший погляд виглядає невеликою, але світить відмінно. Це Pixel Light Technology, тобто світлодіодні матричні фари головного світла, які мають адаптивне дальнє світло, а також вбудовані протитуманки. В темну пору доби вони дуже гарно висвітлюють дорогу перед авто. От реально просто п’ять з п’яти. І це одна з ознак топової комплектації GT.
Комплектації пропонується дві: Allure та GT. І в кожній з них можна обрати або гібридну силову установку на основі турбобензинового двигуна 1.2 потужністю 136 кінських сил або звичайний турбобензиновий 1.6 на 180 коней. Коробки передач виключно автоматичні. І так, дизельних версій більше немає. Вхідний поріг ціни – це 1 283 000 грн, приблизно $30500, яких коштує гібридна версія в комплектації Allure.
Більш потужна на 180 кінських сил стартує з трохи вищої позначки 1 369 000 грн. Тестовий 3008 – це комплектація GT плюс пакет опцій Безпека GT Plus, в який, зокрема, входить система кругового огляду. Тож до ціни у 1 486 000 грн додаємо ще 36 500 грн за пакет Безпека і 20 000 грн за фарбу «металік». Вартість такого автомобіля, як тестовий, становить приблизно $36 700. Чесно кажучи, він виглядає дорожче. Зауважимо, що і стартова комплектація вельми не бідна, а в GT до переліку обладнання додається серед іншого: електропривод дверей багажника, підігрів керма та задніх сидінь, ергономічне сидіння водія та пасажира AGR з електрорегулюваннями, масажем та налаштуванням інтенсивності бічної підтримки, оздоблення салону з алькантари та шкіри. Салон з великим панорамним екраном діагоналлю 21 дюйм! Також – згадані світлодіодні матричні фари та дах чорного кольору. І фактично серед опцій для комплектації GT залишається лише пакет «Безпека Плюс», панорамний дах з люком та шкіряний салон наппа.
Салон
Коли потрапляєш до салону 3008-го, то тут стається легкий WOW-ефект, а для когось і не легки. Бо всередині 3008 виглядає реально футуристично. Схожі враження були після 408-го. Ми тестували його рік тому.
Але тут ще крутіше, тому що дивіться на ось цей величезний панорамний, трохи увігнутий передній дисплей, який має діагональ 21 дюйм. Він невисокий, він не перекриває оглядовість, але наскільки він крутезний. Він просто крутезний! Дисплей наче висить в повітрі. В нього дуже класна графіка. Тобто все виглядає чітко, яскраво, всі показники перед водієм.
Фактично він поділений на дві частини, дві основні частини. Перша – це приладова панель безпосередньо перед водієм, а інша – це мультимедійна система. І вона – сенсорна. Все це виглядає тим більше круто, що, по-перше, екран ніби знаходиться у повітрі. Погляньте, він не торкається ані знизу, ані з боків нічого. З місця водія він ніби в невагомості. Це прикольно та навіть дещо футуристично. А по-друге, маємо гарне інтер’єрне підсвічування передньої панелі та передніх карт. Ми можемо обрати як колір для цього, так і інтенсивність підсвічування. Вдень воно не дуже яскраво виглядає, але ввечері це просто супер. Дуже атмосферно. Якщо набридло чи хочеться від цього перепочити, просто вимикаєте підсвітку.
Новий стиль інтер’єру отримав фірмову назву Peugeot Panoramic i-Cockpit. І здається у цій третій генерації дизайнери досягли свого максимуму в еволюції i-Cockpit. Цікаво, як їм вдасться перевершити самих себе у четвертій генерації. З цікавого та незвичного – селектор автоматичної коробки передач перенесли впритул до кнопки старт-стоп.
І якщо такий джойстик селектора нам вже знайомий і ним вже не здивуєш,то розташуванням саме тут – здивували. І до цього треба звикати, тому що і вперше, і вдруге, і в 10-те, мабуть, коли сідаєш та починаєш рух, перш за все шукаєш селектор на звичному місці. А там – перемикач режимів руху. І потім вже згадуєш. Але коли варто звикнути і помічаєш – реально дуже зручно. Запустив двигун і одразу увімкнув режим драйв. Руки на кермі і мінімум рухів.
Цікаво розташували деякі елементи. Наприклад, режим інтенсивного обдуву лобового скла. Він потрібен в дощову погоду, коли при високій вологості скло вкривається шаром конденсату. Кнопка його ввімкнення знаходитьсяпрямо на центральному тонелі. А щоб підсилити боротьбу з запотіванням зазвичай вмикають ще й підігрів лобового скла. якщо він є. Парадокс, але в 3008 кнопка його вмикання аж ліворуч від керма, внизу панелі. Поянити це можна тим, що підігрів скла є не у всіх версій. А кнопки на центральній консоли розраховані на стандартні функції клімату.
На центральному тунелі є поличка, яка трохи прихована. Вона призначена для бездротової зарядки смартфона.
Привертаю до себе увагу оздоблення тканиною. Воно класно повторює всі вигини передньої панелі та центральної консолі. Є питання до того, як тканина, яка завжди контактує з руко, буде виглядадти через роки? Вона під лаком, але вже вже помітно, що вона почала змінювати колір. Маємо надію, що творці це врахували і передбачили, що тканина має легко очищатися.
Якщо самому для себе казати від чого найбільший захват в салоні, то перше місце поділяють HD екран та маленьке кермо. Ви подивіться, яке воно класне. Це майже без пʼти хвилин спортивне кермо. Якщо не Формули-1, то принаймні прототипу серії Ле-Ман. До речі, Peugeot в ній також бере участь. Дуже класно зроблено! Вже знайомий концепт, коли кермо нижче, ніж прилади, регулюються воно у невеликому діапазоні, але підібрати посадку в комбінації з регулюванням переднього сидіння тут взагалі без проблем. Кермо не тільки гарне, але й гостре. Від упору до упору 2,6 оберти. Тобто, коли ви повертаєте кермо, то можете залишати руки без перехвату. Цього достатньо, аби автомобіль слухався вас. Ми поїдемо і подивимось, як це виглядає на практиці.
Чимало інженери поклали зусиль на те, щоб зробити сенсорні кнопки тактильно відчутними. Коли ви натискаєте, ви чітко відчуваєте від них відгук. Це зручно. І до того ж, зробили додаткові рисочки, щоб тактильно розділити кнопки. Це дуже зручно під час руху, щоб не відволікатися.
Оздоблення сидінь – aлькантара з елементами штучної шкіри. І погодьтеся, разом із чорним дахом виглядає все це доволі серйозно. Ну, а що головне – сидіти в цих кріслах дуже зручно. Вони не тільки мають електричне регулювання. Вони також мають ось підтримку колін. А на додачу до цього – ви можете регулювати інтенсивність бічної підтримки. Це дуже зручно, зважаючи на те, що всі люди мають різну комплекцію. До того ж крісла мають не тільки підігрів, а ще й функцію масажу. Здається, повний-повний комплект. Але якщо вам цього буде замало, ви можете дозамовити оздоблення сидінь шкірою наппа і там вже буде на додачу до цього ще й вентиляція. Але це додаткова опція.
Зручність другого ряду та практичність
Розміри кросовера у порівнянні з попереднім поколінням збільшились, але я не сказав би, що це сильно позначилось на салоні. І питання в мене навіть не до свободного простору над головою. Адже дивіться, при своєму зрості 182 в мене до стелі ще долонь простору. Незважаючи на купеподібний силует, тут простору над головою достатньо. Але щодо ширини салону та довжини здавалось, що буде більше. Хоча сказати, що мені тісно, я не можу, тому що до переднього крісла відрегульованого під мене ще долонь простору і так само по ширині більш-менш зручно. Хіба що підлокітник можна було б зробити поширше. Тобто так, тут все концептуально та прикольно.
Щодо опцій комфорту, то тут маємо свої дефлектори і свій підігрів сидінь на три швидкості.
До речі, мені здається, чорний дах, чорна стеля все ж таки трохи давить на психіку і здається що в салоні темнувато. Це ще й візуально скрадає обʼм салону.
Спинка заднього ряду розділена на три частини. Багажне відділення закрите зверху не шторкою, а повноцінною жорсткою полицею.
Зауважу, що багажник ніби переїхав з попереднього покоління, адже його об’єм становить все ті ж 520 л. Так само тут приємне на дотик і на погляд оздоблення, і так само – вертикальні бічні стінки. Фальш-підлогу можна переставляти за висотою. В нижньому її положенні в багажнику 540 л об’єму. Якщо її поставити вище, щоб мати рівну підлогу, коли ми складаємо сидіння, тоді буде 520 л. Під фальшпідлогою багажника є «докатка».
В багажнику є гачки для кріплення сумок з обох боків та розетка-прикурювач на 12 В. Є також тримач і невеличкі відділення. Ну, а також міцні петлі по чотирьох кутах щоб за потреби зафіксувати вантаж.
Силова установка
3008 побудовано на новій платформі STLA Medium і він став першою моделлю, які її отримав. Особливість її в том, що вона розрахована як на гібридні версії, так і на повністю електричні силові установки. В нашої гібридної версії батарея не велика – 0,9 кВт*год. Але це її повна ємність. Корисна ємність майже вдвічі менша – 0,4 кВт-год. Вона живить електродвигун на 15,6 кВт або (21 кінська сила). Небагато, але сумарно воно все ж таки впливає на динамічні характеристики автомобіля.
Почнемо з головної компоненти. Це бензиновий турбодвигун невеликого об’єму 1,2 л та з трьома циліндрами. Потужність цього двигуна складає 136 кінських сил. Начебто небагато, але пам’ятаємо про допомогу електродвигуна. І саме це дозволяє отримувати дуже гарний старт, додатковий крутний момент. В місті, коли ми рушаємо зі світлофорів, або коли нам треба залишатись в динамічному потоці, то нестачі потужності не відчувається. Автомобіль їде доволі жваво. Крутний момент у двигуна 230 Нм і він, що важливо, доступний з 1750 обертів. Це добре. Додаємо сюди крутний момент 51 Нм від електродвигуна та потужність в 21 кінську силу. Непогано!
Якщо ж казати трохи про технічну частину електродвигуна, то він тут вбудований в преселективну шестиступеневу коробку передач. Так, тут коробка з подвійним щепленням і в цілому вона доволі добре відпрацьовує. Я жодного разу не переходив в ручний режим перемикання (є підкермові пелюстки). Якщо хочеться змінити характер автомобіля, то варто скористатись перемиканням режимів руху. Коли ви переходите зі стандартного в «екорежим», змін особливо не відчувається. Трохи легше стає педаль акселератора, вона не так жваво реагує на ваші дії, трохи менше автомобіль рекуперує при тому, коли ви цю педаль відпускаєте. Більше йде ставка на вибіг, ніж на рекуперацію. Але справжня різниця відчутна коли ви перемикаєтесь у «спорт». Машина одразу оживає і охоче відгукується на притискання акселератора.
Як вже казали, кермове доволі гостре. По місту можна пересуватись у переважній більшості поворотів, швидких, повільних, не перехвачуючи рук. І що мені сподобалось, що інженери дуже добре попрацювали над налаштуваннями. На повільних режимах в нас кермо легке, іноді можна сказати навіть легесеньке. На паркуванні ледь не одним пальцем можна крутити кермо. З набором швидкості воно наливається зусиллям.
Що мені сподобалось саме у гібридній версії, це коли ви входите в поворот, та трохи відпускаєте акселератор, вмикається рекуперація. Це притримує передні колеса та вкручує авто в віраж. Ви як по рейках входите в поворот і за рахунок цього вам менше треба крутити кермом.
Але все ж таки знайшлося і те, за що можу покритикувати 3008. Мова про оглядовість. Перше – це доволі широкі стійки, особливо ліва. При повороті ліворуч стійка закриває доволі великий сектор, в якому може “сховатись” пішоход і навіть автомобіль.
Другий аспект – це зовнішні дзеркала. Навіть неозброєним оком помітно, що вони невеликі. Щоб отримати більш широкий кут, треба трохи повизирати, щоб все роздивитись.
А як огляд через салонне дзеркало? За рахунок того, що в кузова висока поясна лінія, і це по багажнику особливо помітно, то в нас і кромка скла закінчується високо. Багато чого ховається просто за цією кромкою. У сонячну погоду все ще більш-менш непогано, тобто оглядовість маємо кращу. А коли вечер, особливо коли піде дощ, чи сніг, чи мряка – тоді складно. До того ж заднього склоочисника немає взагалі. І все, що ви можете зробити – це увімкнути підігрів заднього скла. На парковці ситуацію рятує камера кругового огляду.
Щодо витрат пального, то було заявлено, що вони мають бути на рівні 5,4-6,3 л в комбінованому циклі. Окремо міського не заявлено. Але з нашого тесту, з власної практики скажу, що в міському ритмі це десь 7-7,5 л на 100 км. В заторах це буде десь до 8 л. За вашого бажання в екорежимі, я певен, можна зменшити навіть нижче 7. Якщо порівнювати гібрид, як заміну турбодизелю, то тут в крутному моменті та еластичності на низах новий 3008 показав себе гарно,та й витрати пального помірні.
Ходова мені сподобалась, тому що маленькі нерівності вона не помічає. Крупні доволі добре зʼїдає. І тим більше мені подобається ця ходова, тому що вона щільна в поворотах. Вона добре тримає автомобіль. Коли їдеш в спортивному режимі, то вона підтримує драйверський настрій. Спереду тут Макферсон, а позаду не багатоважільна, а напівзалежна з балкою скручування. Але налаштовано тут все чудово. А в перспективі експлуатації така схема зекономить власнику кошти. Адже балка значно витриваліша та дешевша в обслуговуванні.
Підсумки
Перш за все і беззаперечно – новий 3008 отримує величезний лайк за стильний і концептуальний дизайн, як екстер’єру, так і салону. І, як на мене, це саме те, що буде ще довго привертати увагу до цієї моделі, буде змушувати придивлятись до неї, прицінюватись і, зрештою робити свій вибір. Але і з точки зору їздових якостей цей автомобіль мені сподобався. Проїхавши на ньому у різних режимах, я зрозумів, що особисто мені для міської та комбінованого заміської їзди було б дуже зручно на ньому пересуватись в щоденному режимі. Так, є деякі недоліки щодо оглядовості, але в цілому дизайнери, інженери намагалися поєднати стиль та практичність. І ще додам, що новий 3008 виглядає дорожче, ніж коштує насправді.

