/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F68%2F013b6f0595b0f9c7a28fde7f8895a507.jpg)
В Україну заходить російський карбамід під виглядом оманського
В Україну заходить російський карбамід під виглядом оманського
Велика морська партія карбаміду на початку листопада 2025 року прибула до України.
Про це у Telegram повідомив екснардеп Ігор Мосійчук.
Він зазначив, що вантаж задекларований походженням з Оману, однак документи, логістика і сам маршрут показують, що це реекспорт російських добрив.
«Ключовою характеристикою цієї поставки стала точка завантаження. 17 вересня 2025 року судно m/v King M під прапором Панами вийшло із порту Duqm (Oман). Цей порт у ринковому середовищі мінеральних добрив давно відомий як транзитний майданчик для вантажів, що походять не з самого Оману, а з росії. Саме там оформлюють документи, після яких російський карбамід отримує нове позначення — Oman», — пояснив експарламентар.
Згідно з даними системи відстеження морських суден, King M після виходу з Оману 17 вересня взяло курс на узбережжя Румунії та 26 жовтня зайшло до порту Суліна (Sulina, Румунія). Це був технічний захід перед переходом до Чорного моря. Звідти судно продовжило рух у напрямку України та прибуло до порту Чорноморськ, де вантаж був розвантажений і оформлений на українській митниці.
Партія містила 25 тис. т карбаміду за ціною 350 $/т CFR Чорноморськ.
Офіційним імпортером цієї партії у документах значиться ТОВ «Імпорт Сіті Хаб», створена близько року тому. Основним видом діяльності компанії є торгівля автомобілями, а не мінеральними добривами чи хімічними продуктами.
За даними Мосійчука, компанія пов'язана з низкою інших юридичних осіб, таких як ТОВ «Грейн Бридж Україна», ТОВ «Агровера», ТОВ «В Агро» та інші. Бенефіціаром цих компаній вказаний Михайло Вороніч.
«По суті, дані про маршрут, ціну й імпортера дозволяють зробити обґрунтований висновок: постачання 25 тис. т «оманського» карбаміду не відповідає критеріям легального походження та має ознаки схеми з імпортом російського товару через Оман.
І поки українська митниця та контролюючі органи не приділятимуть уваги таким вантажам, ринок добрив залишатиметься доступним для «сірих» схем, які використовують морські хаби Оману та «одноразові» українські компанії для маскування справжнього походження продукції», — резюмував екснардеп.

