Кожна четверта покупка – імпульсивна: що купували та скільки витратили українці під час Чорної п’ятниці
Кожна четверта покупка – імпульсивна: що купували та скільки витратили українці під час Чорної п’ятниці

Кожна четверта покупка – імпульсивна: що купували та скільки витратили українці під час Чорної п’ятниці

Наймасштабніший сезон знижок – Чорна п’ятниця – знову не підвів.В цьому році знову вибухове зростання продажів, до того ж середній чек знатно зріс. Дізнайтеся, що купували, де замовляли та хто витратив понад 20 тисяч гривень.

Згідно з даними групи компаній Meest, яка провела email-опитування серед понад 1300 українців, у розпродажі цього року взяли участь понад 90% респондентів. Серед них – і ті, хто чітко планував покупки (67%), і ті, хто не стримався перед знижками та купував імпульсивно (25%).

Хто купував найбільше

Аудиторія Чорної п’ятниці виявилася доволі різноманітною. Стать розподілилася майже порівну: 54% чоловіків і 46% жінок. Найактивнішими стали покупці віком:

  • 34-45 років – 39%;
  • 45+ – 37%;
  • 18-34 роки – 24%.

Географія покупців теж показова: лідирує Київ і область (32%), далі – Львівська (10%), Дніпропетровська (9%), Одеська (8%) та Харківська (7%).

Що купували українці

Топ категорій виглядає знайомо – українці залишаються вірними своїм фаворитам:

  • одяг – 47%;
  • електроніка – 40%;
  • косметика – 30%;
  • взуття – 26%;
  • аксесуари – 20%.

Цього року у списку покупок також з’явилися більш вузькі категорії: вітаміни та БАДи (12%), спортивні товари (9%), інструменти (8%) та автозапчастини (5%).

Скільки витратили

Найтиповішим став чек у діапазоні 1000-4000 гривень – саме стільки витратила близько третина учасників опитування.

Але знайшлися й ті, хто закупився по-крупному: 13,5% українців витратили понад 20 000 гривень. За даними Meest, саме Чорна п’ятниця залишається періодом, коли купують не лише масмаркет, а й преміальні речі – і попит на них зростає.

За рівнем доходу найбільш активними були українці з доходом:

  • 20 000-30 000 гривень – 33%;
  • 10 000-20 000 гривень – 25%;
  • до 10 000 гривень – 23%;
  • 50 000+ гривень – 19%.

Де купували – українські та іноземні магазини

ТОП українських онлайн-майданчиків:

  • Rozetka – 22.25%
  • Prom.ua – 13.35%
  • Епіцентр – 11.52%
  • Comfy – 8.64%
  • MakeUp – 5.50%
  • Алло – 4.45%
  • OLX – 3.14%
  • Intertop – 2.88%
  • Shafa – 2.36%

ТОП міжнародних платформ:

  • AliExpress – 15%
  • Sinsay – 11.50%
  • H&M – 13.50%
  • Temu – 9.25%
  • Amazon – 7.25%
  • Notino – 6.50%
  • iHerb – 5.50%
  • eBay – 4.75%
  • Reserved – 4.25%
  • ZARA – 3.25%

Що це означає

Статистика Meest показує: Чорна п’ятниця в Україні залишається найпотужнішим торговельним періодом року. Українці активно готуються до розпродажів, порівнюють ціни та формують списки покупок. Але навіть попри це – імпульсивні покупки складають кожну четверту.

Рітейлери можуть очікувати, що Black Friday і далі залишатиметься ключовою подією осені, а інтерес до іноземних маркетплейсів – лише зростатиме.

Джерело матеріала
loader