/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F53%2Fdebee17806557cbaa8a3565edd4491b6.jpg)
В Україні хочуть запровадити стандарти ЄС на дорогах: що зміниться для далекобійників
У Верховній Раді зареєстрували законопроєкт, який містить положення щодо режимів праці та відпочинку водіїв, а також контролю над цим та покарань за порушення. Усі вони відповідають сучасним нормам держав-членів Євросоюзу.
"У довгостроковій перспективі очікується значне підвищення рівня безпеки дорожнього руху, зниження рівня аварійності з тяжкими наслідками, формування здорової конкуренції на ринку автоперевезень, повна сумісність української системи контролю зі стандартами Європейського Союзу та зміцнення позицій українських перевізників на міжнародному ринку", — йдеться у пояснювальній записці до законопроєкту №14280, зареєстрованого 8 грудня.
Відпочинок далекобійників: які будуть вимоги
Один водій має керувати не більш як 9 годин на добу. Максимум двічі за один календарний тиждень період керування може бути збільшений до 10 годин. Загалом далекобійник має проводити за кермом не більше 56 годин на тиждень, в протягом двох тижнів поспіль — не більше 90.
Після максимум 4,5 години безперервного керування водій зобов'язаний зробити перерву на 45 хвилин, якщо не йде на відпочинок. Перерву можна ділити на дві частини: перша — не менше 15 хвилин, друга — не менше 30 хвилин. Ці частини перерви мають бути розподілені так, щоб не було перевищення тривалості безперервного керування.
"Під час перерви водій не повинен виконувати іншу роботу, пов’язану з перевезенням, та має використовувати цей час виключно для відпочинку, харчування або особистих потреб. Перерви, передбачені цією статтею, не зараховуються до щоденних або щотижневих періодів відпочинку", — наголосили законодавці.
Також встановлюється щоденний період відпочинку, який має тривати не менше 11 годин поспіль на добу. Він може бути розділений на дві частини, але тоді триватиме довше: не менше 3 годин — перша частина, і не менше 9 годин — друга. Однак скорочений відпочинок 9-11 годин може застосовуватися максимум тричі між повноцінними.
Окрім того, водії матимуть щотижневий період відпочинку — мінімум 45 годин. Інший варіант — чергування повноцінного відпочинку зі скороченим (мінімум 24 години), але тоді відсутні години мають компенсувати. Тоді різницю мають приєднувати до іншого періоду відпочинку тривалістю не менше 9 годин. Важливо, що у цей час далекобійнику заборонено перебувати у кабіні. Скорочений щотиждений відпочинок можна проводити в машині, але лише за умови, якщо вона стоїть на безпечній стоянці, і там є спальні місця.
Автомобільних перевізників зобов'яжуть організувати роботу, щоб були дотримані норми щодо відпочинку і перерв, а водіїв — виконувати відповідні вимоги.
Відпочинок далекобійників: як це контролюватимуть
В усіх транспортних засобах, які перевозять пасажирів або вантаж і мають загальну дозволену максимальну масу понад 3,5 тонни або вміщують понад 9 осіб (включно з водієм), необхідно буде встановити й відкалібрувати цифрові або розумні тахографи. Йдеться про контрольні пристрої, які записують дані про:
- швидкість руху;
- час та тривалість керування;
- перерви, відпочинок та іншу роботу водія;
- пройдену відстань;
- події та несправності.
За порушення нових норм передбачені штрафи, зокрема:
- за невиконання обов’язку щодо зчитування, зберігання та надання даних тахографа — у розмірі 600 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (10 200 гривень);
- за використання пристроїв обходу або втручання в роботу тахографа — у розмірі 1 000 НМДГ (17 тисяч гривень);
- за керування транспортним засобом без картки водія — у розмірі 300 НМДГ (5 100 гривень).
Нагадаємо, Верховна Рада прийняла закон про вступну кампанію 2026 року. Школярі, як і у попередні роки, не складатимуть ДПА, але проходитимуть НМТ.
Також парламент ухвалив законопроєкт №12094 про покращення якості мобільного зв’язку і забезпечення стабільного інтернету для всіх громадян. Він узгоджує національні правила з нормами ЄС. Міністр цифрової трансформації Михайло Федоров пояснив, що зміниться.

